Záměr se například příliš nepozdává obyvatelům Nesytu. Vlastimil Provázek se obává, že místní lidé přijdou o svůj klid. „Nejsme z toho nadšení. Když jsem o tom slyšel poprvé, vypadalo to jako aprílový žertík. Pokud takový areál vznikne, hodilo by se, aby nám k němu někdo něco konkrétního řekl," svěřil se Provázek.

Právě za jeho zahradou by vyrostla obilná sila či skladiště ocelových výrobků jako součást víceúčelového terminálu. Před jeho domem by se rozvinul černý koberec plánovaného obchvatu Hodonína, který by hojně využívaly kamiony při převozu zboží.

K investici za téměř miliardu a půl se ale zatím Ředitelství silnic a dálnic ČR nechystá. „Pokračování v přípravě brání výsledky ekonomického hodnocení," sdělila mluvčí ředitelství Nina Ledvinová.Pro zvětšení klikněte.

Obchvat je ovšem důležitý pro firmu DOE Europe, která chce podnik u Moravy postavit. Evropská společnost vznikla v říjnu 2012, má základní kapitál tři miliony korun a sídlo v Praze. Náklady na překladiště přesahují osm miliard.

Úprava vodní cesty by měla přijít na dalších zhruba devatenáct miliard korun. „Počítáme se spoluprácí Česka a Slovenska, podílem evropských fondů a soukromých investorů, které zajišťujeme. Jednání jsou již potvrzená na základě podepsaných dohod a memorand," přiblížil ředitel koordinace projektu Jan Vlček.

Rozhodnutí o podpoře koridoru by mohlo padnout na konci funkčního období současné vlády. „Ministerstvo dopravy plánuje zadat zpracování studie proveditelnosti kanálu Dunaj–Odra–Labe, případně i jeho samostatných dílčích úseků. Na základě ní se rozhodne o dalším postupu. Pravděpodobně to nebude dříve než na konci roku 2016," informoval mluvčí ředitelství Jan Bukovský.

Investoři už jednali o terminálu i u sousedů. „Projektu jsem nakloněný, pětadvacátého června předložím na zastupitelstvu návrh memoranda o spolupráci. Víme o potenciálu holíčského letiště, takže na jednání pozvu i zástupce Aeroklubu Holíč," sdělil holíčský primátor Zdenko Čambal.