VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vína v bedýnkách oslovila Prahu i Hodonínsko. Jsou kvalitní, míní odběratelé

Jižní Morava – Každý měsíc nová sada, navíc poznávání moravských vín v pohodlí svého bytu či domku, případně při zahradním grilování. Netradiční bedýnkový marketing za pět let zapustil pevné kořeny také u milovníků jihomoravského vína.

12.9.2017
SDÍLEJ:

Lidé na Hodonínsku mají poměrně velký zájem o bedýnky s vínem.Foto: Vinarte

Jedním z těch, kdo novinku vyzkoušeli, je osmašedesátiletý Zdeněk Horák z Kyjova. Vína v bedýnkách odebírá už pět let. „Tento typ marketingu se mi líbí hlavně proto, že vína jsou už předhodnocená zkušenými sommeliéry. Jsou vždy kvalitní, od různých dodavatelů, takže můžu poznávat i porovnávat. Často se v bedýnkách vyskytují má oblíbená suchá vína, což mi vyhovuje,“ řekl pravidelný odběratel boxů z města na Hodonínsku.

S myšlenkou přišla moravská společnost Vinarte před pěti lety. Netradiční marketing zabodoval nejvíc v Praze a ve velkých městech po celé České republice. „Překvapivě druhou největší skupinu členů Klubu Vinarte, kteří na tento typ marketingu slyší a tvoří pravidelné odběratele bedýnek s víny zajímavých rodinných vinařství, jsou zákazníci z jižní Moravy, respektive Hodonínska. A to i přesto, že si tady mohou dobrá vína koupit přímo od vinařů téměř na každém rohu,“ upozornila mediální zástupkyně společnosti Hana Raiskubová.

Jak dodal jednatel Vinarte Jan Winkler, vína v degustačních bedýnkách i s klubovým magazínem odebírají pravidelně téměř dva tisíce zákazníků. „Z jižní Moravy je z nich pětina,“ podotkl Winkler.

Firmě se daří rozšiřovat klientelu, i když odborníci na vinařský marketing úspěchu této strategie moc nevěřili. „Český a moravský konzument vína nerad experimentuje, podle marketingových průzkumů je spíše konzervativní. Nebude si tudíž objednávat produkt od vinaře, kterého nezná,“ myslel si před startem bedýnkového obchodu odborník na vinařský marketing Miloš Černohorský.

Jenže nová prodejní filozofie nakonec prorazila. „Jedinečný výběr vín od špičkových vinařů za degustační ceny, klubový magazín zdarma, pravidelné zásilky domů, bonusové lahve, speciální klubové nabídky a slevy, úspora času a domácí degustace. Na to zákazník rád slyší,“ uvedla sommeliérka Lenka Kovářová.

Do projektu se zapojila řada jihomoravských vinařství, mezi nimi i Skoupil z Velkých Bílovic na Břeclavsku. „Nám se tento typ marketingu velmi líbí. Vše je založené na momentu překvapení, do poslední chvíle totiž nevíte, co vám jako zákazníkovi přistane u dveří. Do rizika jde v tomto případě hlavně firma, aby neztratila klubové členy. Musí se hodně snažit, aby každá bedýnka byla pokaždé zajímavá,“ řekl Petr Skoupil.

Podobně tuto možnost prodeje vidí i v Rajhradském klášterním vinařství. „Zpočátku jsem tomu vůbec nevěřil. Jenže podařilo se jim mě přesvědčit, že i taková forma může mít úspěch a lidi bavit,“ řekl jednatel Rajhradského klášterního Jiří Ruibar.

Autor: Petr Turek

12.9.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO

V Brně zemřel novorozenec. Při domácím porodu

Ilustrační foto.

Traktor vjel bavoráku do cesty, převrátil se i s vlečkou. Škoda je 800 tisíc

Klub, který vedl bývalý místostarosta Znojma, dluží statisíce

Znojmo – Ještě předloni byl Jan Fiala místostarostou Znojma. Teď na úřední desce téže radnice, kterou reprezentoval, visí exekuce na majetek cyklistického klubu, jemuž dříve šéfoval. Podle dokumentu dluží klub 680 tisíc korun. Právě dluhy bývalému místostarostovi, který kandidoval za hnutí ANO, překazily jeho krátkou dráhu komunálního politika

Policista dohlíží na rychlost aut. Má hlavu z dýně

Valtice – Na první pohled jsem si myslel, že tam opravdu stojí policista, přiznal starosta Valtic na Břeclavsku Pavel Trojan. Tak jako jiné řidiče a kolemjdoucí ho upoutala figurína v uniformě stojící u hlavní silnice v Břeclavské ulici. Dohlíží tam na projíždějící auta. Místo hlavy má však dýni.

AKTUALIZOVÁNO

Do filmového nebe odešla Květa Fialová, Tornádo Lou z Limonádového Joe

Ve věku 88 let zemřela česká filmová legenda Květa Fialová. Slavnou herečku znali diváci především jako zpěvačku Tornádo Lou z westernové parodie Limonádový Joe, hraběnku z komedie Adéla ještě nevečeřela či z klasiky Babička a Šarlotu z Účastníků zájezdu.

První školní tablo: představíme prvňáky ze ZŠ Břeclav, Kupkova 1

Jižní Morava – Spolu se začátkem nového školního roku odstartoval ojedinělý projekt Deníku, který má ambice stát se stejně oblíbeným a úspěšným, jako jsou například Miminka – pravidelné série fotografií novorozeňat z českých porodnic. Seriál s fotkami prvňáčků najdete ve středečním tištěném vydání Deníku Rovnost.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení