VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Souboj o zaměstnance: firmy spouští vlastní náborové weby

Jižní Morava – Nepomáhají inzeráty ani náborové kampaně. Firmy při nízké nezaměstnanosti, která na jihu Moravy dosáhla ke konci února 6,1 procent, zkouší nové způsoby lákání zaměstnanců. Spouštějí náborové webové stránky.

20.3.2017 AKTUALIZOVÁNO 20.3.2017
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/archiv

Jednou z takových je První brněnská strojírna. „Máme problém sehnat technicky vzdělané zaměstnance, aktuálně nám jich chybí pětačtyřicet. Proto jsme vedle našich hlavních webových stránek spustili ještě náborové,“ uvedl manažer firmy pro lidské zdroje Martin Lutonský. Podle něj má firma na náborových stránkách více prostoru pro popis nabízených pozic a vysvětlení nabídky benefitů.

Web pro uchazeče o práci má i brněnský výrobce mikroskopů Tescan. „Naše výrobky vyvážíme do celého světa, ale zaměstnance hledáme tady v Brně. Přišlo nám proto logické stránky rozdělit. První měsíce od spuštění dokazují, že to byl dobrý nápad,“ uvedl specialista online marketingu Tescanu Karel Figlár.

Čtěte také: Trať ze Stránské skály: lidé se bojí křížení kolejí se silnicí

Oddělení hlavních firemních internetových stránek od části pro uchazeče o práci je dobré i podle personalisty a manažera Kariérního centra Masarykovy univerzity Martina Bažíka. „Každá z těchto stránek obecně cílí na jinou skupinu lidí. Zatímco na hlavních stránkách chce firma především komunikovat se svými zákazníky a nabídnout jim své produkty, na náborových může zvolit úplně jiný způsob komunikace k nalákání potenciálních zaměstnanců. Jde o novinku, která se začíná prosazovat v poslední době. Firmy se tím také snaží odlišit od konkurence,“ potvrdil nový trend Bažík.

Podle Bažíka se při současném nedostatku zaměstnanců proměňuje nejen způsob prezentace firem, ale také samotné přijímání lidí. „Základ, tedy pohovory a případně i assesment centra jsou stále stejná, firmy ovšem postupně snižují svoje požadavky. Základ je stále jazyk, ale zatímco třeba v oblasti znalostí dříve společnosti vyžadovaly i praxi, teď jsou rádi i jen za základní znalosti v oboru, který potřebují,“ doplnil.

Kromě snižování požadavků na zaměstnance se firmy snaží lidi přetahovat i od konkurenci. „Zjistili jsme, že jen čtvrtina lidí hledá aktivně práci. Zbylí čekají, až s čím je firmy osloví a co nabídnou. Úspěšně tak mohou obsadit své pracovní pozice ty společnosti, které dokážou upoutat pozornost a přesvědčit zaměstnance, aby pracoval právě pro jejich společnost. S tím je však spojeno mnoho výhod, které musí zaměstnavatel zaměstnanci nabídnout, včetně vyššího platu,“ vysvětlila obchodní ředitelka personální agentury Advantage Consulting Martina Látalová.

Přečtěte si: Brněnskému Zetoru se daří, loni byl zase v zisku

Autor: Michal Rapco

Hledáte si aktivně práci?

ANO

64 %

NE

36 %

Hlasovalo: 42

Anketa byla ukončena

20.3.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Veletrh bezpečnosti: lidé si vyzkouší útok na wi-fi síť nebo střelbu z Panduru

Karel Gott
15

Stadion za Lužánkami ožije LétoFestem. Vystoupí při něm i „božský“ Karel Gott

AUTOMIX.CZ

Až budete prodávat auto: 10 rad, jak snadno a rychle zvýšit jeho cenu

Chystáte se prodat svoje auto? Potom se jistě snažíte dostat za svůj vůz co možná nejvyšší finanční sumu. Samozřejmě, že o ceně auta rozhoduje zejména model, jeho rok výroby, počet najetých kilometrů a především technický stav, ovšem jsou tu i detaily, které mohou cenu vozu zvýšit.

Běžci si užijí závod mezi barvami. Startovným pošlou malého chlapce za dinosaury

Brno /TIPY NA VÍKEND/ - Avion Shopping Park v sobotu ovládnou běžci rozhazující barvy. Začne tam třetí ročník akce Rainbow Run. Už potřetí si mohou lidé užít pětikilometrový běh mezi barvami. V brněnském Avion Shopping Parku se totiž letos uskuteční třetí ročník běžecké akce Rainbow Run.

Koupalištím začíná sezona. Kvůli konkurenci chystají zázemí pro sport i zábavu

Jižní Morava – Provozovatelé koupališť na Břeclavsku, Hodonínsku a Znojemsku ladí poslední detaily, než otevřou brány plavcům. Někde již první návštěvníky přivítali.

Unikát ve Valticích: pohár Alexandra Velikého

Valtice – Ve svém oboru to považuje za největší objev, jaký kdy učinil. „Myslím si, že je to i největší objev tohoto roku u nás," neskrýval nadšení umělecký historik a kurátor David Majer. Právě on přivezl do valtického zámku jedinečné umělecké dílo vytvořené ve druhé polovině čtvrtého století před naším letopočtem ve Střední Asii. Zlatý pohár, z něhož pil válečník Alexandr.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies