Kilometrový úsek by zahrnoval hlavní tah od bývalého dopravního hřiště v Poštorné až téměř po břeclavský kostel. „Do čtyřpruhu se vejde dvakrát tolik aut. Kolona se zkrátí a možná i problém s věčně ucpanou křižovatkou u kostela v Poštorné odpadne," argumentoval Václavík.

Plynulost dopravy na hlavním tahu obklopeném supermarkety podle něj nyní brzdí auta, která odbočují. „Chybí odbočovací pruhy. To by čtyřpruh také vyřešil, protože jeden pruh v obou směrech by byl stále průjezdný," srovnával.

Ve svém abmiciózním plánu počítá s rozšířením hned tří mostů ležících na trase. „V horizontu tří let se mají stejně opravovat," připomněl povoláním obchodní zástupce, který sice nemá v oblasti dopravních řešení žádné vzdělání, ale o tuto oblast se intenzivně zajímá.

Martin Václavík navrhuje změnit jedinou silniční spojku mezi centrem Břeclavi a městskou částí Poštorná ze dvouproudé na čtyřproudou. Červená čára ukazuje délku a směr dopravní kolony v době špičky. Modrá čára označuje úsek navrhovaný k rozšíření.Zdroj: Martin Václavík

PRÁCE PRO ODBORNÍKY

Jeho myšlenky zaujaly neziskovou organizaci Aided sídlící v Hlohovci, která se rozhodla Václavíkovi pomoci. Tak vzniklo občanské sdružení s přiléhavým názvem Břeclavská zácpa. S cílem přetavit návrh na papíře ve skutečnost. „Projekt je uskutečnitelný v případě podpory investora, jímž je Ředitelství silnic a dálnic, a také města Břeclavi," zmínil předseda organizace Aided Petr Chlumecký.

Nadšenci už s předběžným návrhem oslovili několik zastupitelů města. Podle Václavíka se chystají také na odbor dopravy či dopravní inspektorát. A po úplném dokončení chtějí projekt představit vedení radnice. Pravděpodobně v září.

Starosta Pavel Dominik ze sdružení Pro Region se tomu nebrání a iniciativu vítá. „Pracujeme na studii s odbočovacími pruhy, takto ambiciózní řešení nás, přiznám se, nenapadlo. Obávám se, že to bude technicky a majetkově složité, ale prověříme to. Je to práce pro dopravní odborníky. Doprava ze čtyřpruhu bude muset někde sjet do dvou pruhů a odborníci musí říct, jestli by to nezpůsobilo větší problémy, než řešíme dnes," reagoval Dominik.

Opozičního zastupitele Luboše Krátkého nápad zaujal. „Je to podnět, o kterém se dá přemýšlet. Je ale potřeba ho řešit komplexně s křižovatkami, cyklodopravou a chodci, není to jenom o průtahu městem," upozornil zastupitel za ODS.