VYBERTE SI REGION

Mikulov čelí závodníkům, postaví kruhové objezdy

Mikulov – Tuhle větu si Mikulovští přečtou rádi: provoz na silnici I/52 v ulici 28. října se zpomaluje. Řidiči na cestě mezi Brnem a Vídní často překračovali povolenou rychlost. Trpěli zejména lidé v Mikulově, kterým auta jezdila okrajem města rychlostí až sto kilometrů za hodinu. To se nyní podle starosty Rostislava Koštiala mění. Díky kruhovým objezdům a plánovaným ostrůvkům.

25.4.2012 2
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Filip Vlček

„Kdysi to byl obchvat, sídliště se však postupně dostalo až k silnici a dnes tudy přebíhají děti a přecházejí penzisté. Navíc jsou tam průmyslové zóny, nádraží a fotbalové hřiště," vyjmenoval Koštial, jenž na rychle jedoucí řidiče několikrát upozorňoval. Snahy městských strážníků však vyšly na zmar. „Stovky řidičů tam jezdily velmi rychle. Ve špičce tudy projede osmnáct tisíc vozidel," vypočítal starosta.

Koštialovy věty potvrzuje také velitel tamních strážníků Jiří Hamerník. Jeho podřízení v ulici 28. října pravidelně měří. „Průměrná rychlost o něco klesla, stejně jako počet přestupků," přikyvoval Hamerník.

Pokud stavební změny a snahy strážníků provoz na silnici skutečně zkrotí, regionu ubude jedna z nejnebezpeč­nějších cest. „Není rok, kdy by se tam nestala smrtelná nehoda. Ať už jde o chodce nebo bouračku," sdělil velitel.

Rizikový přechod

Případy z posledních let mají Mikulovští stále v paměti. Například loni v létě se vážně zranil sedmatřicetiletý motorkář, který se vyhýbal kamionu. Lékaři tehdy dopravili muže vrtulníkem do brněnské fakultní nemocnice. „Občas si nad tím společně se starostou posteskneme, protože je to tam opravdu katastrofální. Kruhové křižovatky, které nyní vznikají, by snad měly pomoct. Nejlepším řešením by samozřejmě byl obchvat," uvedl vedoucí dálničních policistů v Mikulově Antonín Šebesta.

S Hamerníkem se shodl, že rizikovým místem je zejména křižovatka u obchodního domu Billa. „Vedou tudy čtyři proudy. Na přechodu je tam třeba dávat velký pozor, protože z jednoho vás pustí a z druhého může přijít srážka," upozornil Šebesta.

A strážník ho doplňuje. „Komplikace nastávají hlavně v době, když se z tamního podniku vyřítí odpoledne houfy zaměstnanců. Z poslání syna v tuto dobu třeba na fotbalový trénink bych měl obavy," míní Hamerník.

Část silnice I/52 v Mikulově se do slovníků řidičů dostala naposledy ve středu, kdy se kvůli asfaltování kruhového objezdu tvořily dlouhé kolony aut. „Lidi volají, jsou z toho nešťastní. Řidiči se tam vzájemné objíždí a vznikají hádky," řekl o situaci Hamerník krátce po poledni.

Druhou „závodní dráhou" je v Mikulově silnice I/40, která vede šoféry směrem na Valtice. Změřený rekordman tam jel rychlosti převyšující sto třicet kilometrů v hodině. „To považuji za velmi nebezpečné. Auta jezdí kolem obchodně – průmyslové zóny, kde jsou také rodinné domy. Nyní situaci mapujeme a brzy ji vyhodnotíme," slíbil starosta města.

Autor: Lukáš Ivánek

25.4.2012 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

Tradiční průmysl v Česku skomírá. A uvolňuje místo montovnám

Část stojírenského holdingu Vítkovice, ČKD Praha DIZ, Kovosvit MAS, jeden z následovníků Škody Plzeň Pilsen Steel i výrobce letadel Let Kunovice. To je pět tradičních značek českého průmyslu, které v současnosti čelí existenční krizi. Možná tedy v přímém přenosu sledujeme závěr transformace české ekonomiky zahájený po listopadu 1989. Kdo se včas nepřizpůsobil novým poměrům nebo se dál jednostranně orientoval na východní trhy, dnes zápasí o přežití. Svou roli v ekonomice naopak posilují podniky se zahraničními majiteli, na které často pasuje hanlivý termín montovny.

Zmar v zahrádkářské kolonii. Lidé chodí dál přes koleje, petice se míjí účinkem

Břeclav – Necelé dva roky uplynuly od chvíle, kdy lidé v břeclavské městské části Poštorná podepisovali petici za bezpečnou cestu do zahrádkářské kolonie v Bořím lese. Listy, které čítaly jména devíti set obyvatel, se ale míjejí účinkem.

Nejlepší architektonický počin v kraji? Hlasujte v naší anketě

Jižní Morava /ANKETA/ - Česká komora architektů v letošním roce vyhlásila první ročník České ceny za architekturu. Její cíl je zejména zhodnocení domácí architektonické produkce. Do soutěžní přehlídky se přihlásilo téměř pět stovek děl. Mezinárodní porota poté do užšího výběru nominovala třiašedesát děl, včetně devíti zástupců z jižní Moravy. „Hodnotitelé ze všech nominovaných poté vyberou pět až deset nejlepších. Kdo zvítězil, se všichni účastníci dozví v listopadu na slavnostním vyhlášení," uvedla mluvčí České komory architektů Zuzana Hošková.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies