Budou vozit cestující po novomlýnských nádržích. „Jedná se v podstatě o městské autobusy na vodě. Jsou v dobrém stavu, vozily zákazníky na Labi," řekl majitel společnosti Jan Maděrič.

Obě čtyřicet let staré lodě s německými názvy Pampeliška a Vlčí mák musejí po cestě do České republiky absolvovat na vodě přibližně sedmisetkilome¬trovou trasu. Proti proudu řeky.

Vlčí mák poté Lodní doprava Břeclav hned spustí na hladinu Nových Mlýnů, zatímco Pampelišku čeká modernizace. V zimě pak projde „ozdravnou kúrou" i její sestra. „Nyní máme na Nových Mlýnech dvě lodě s kapacitou sedmatřicet a dvanáct osob. V sezoně to často nestačí. Obě nové lodě pojmou po padesáti cestujících, což nám umožní zajistit opravdu pravidelnou lodní dopravu jako na Brněnské přehradě," prozradil Maděřič.

Jak zmínil, s pořízením jedné z „nových" lodí pomohl břeclavské společností svými penězi i Jihomoravský kraj.