VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Pohořeličtí rybníkáři slaví s pstruhy úspěchy

Pohořelice - Přepadne-li člověka chuť na pstruha, u toho z Pohořelic se nemusí bát. Podle nezávislého testu spotřebitelů časopisu dTest pstruzi z pohořelického rybníkářství v poměru kvalita cena zvítězili. Jejich pstruh duhový vyšel v čerstvé, chlazené i zmrazené podobě z kontroly na přítomnost nebezpečných chemických látek v mase nejlépe. Rybníkáři se radují, byť dováží ryby z polských sádek. Rozhoduje totiž jejich důslednost při kontrolách kvality dodavatele.

20.7.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/archiv

„O výsledku d- testu už víme a máme z něj patřičnou radost. Kromě našich chovatelských služeb, kdy se zaměřujeme na chov tradičních druhů sladkovodních ryb, se zabýváme i prodejem z partnerských sádek u nás a v zahraničí. Právě pstruhy jako jediné překupujeme. Dovážíme je z Polska. Důležité pro nás jsou neustálé kontroly kvality ryb a jejich dodavatelů," popsal záruku úspěchu ředitel Rybníkářství Pohořelice Roman Osička.

V testu rozhodovala nejen cena, způsob přepravy ryby do obchodů, manipulace s ní a její skladování. Podstatná byla také přítomnost nebezpečných chemických látek v mase ryby. Kromě těžkých kovů bývá nejčastějším problémem takzvaná malachitová zeleň. Ta se používá od třicátých let minulého století u nás i ve světě jako řešení proti kožním parazitům, kteří rybám ve velkochovech způsobují plísně a jiné neduhy.

Nerozvážné zacházení s rakovinotvornými látkami však spotřebitele ohrožuje na zdraví. Pstruzi z Pohořelického rybníkářství patřili mezi ty nezávadné. Testem pstruzi prošli ale také kvůli jiným obchodnickým nešvarům.

„Při koupi čerstvého pstruha je jistota, že voda v něm obsažená je jeho vlastní, nikoliv záměrně vnesená. U mražených ryb často vyvstává podezření na přidávání vody kvůli zvýšení hmotnosti výrobku. Zaměřili jsme se proto také na obsah masa a byli jsme spokojeni. Žádné klamání spotřebitele jsme nezjistili," ujišťují redaktoři časopisu.

Z výborných výsledků a reklamy pro pohořelický podnik se raduje také ředitel Okresní hospodářské komory Pavel Šindelář. „Rybníkářství Pohořelice je členem Okresní hospodářské komory. Radost mám ale hlavně osobně. Jako patriot jsem hrdý, že uspěla právě firma z Břeclavska. A že si stále hlídá a udržuje kvalitu v chovu i prodeji ryb. Jako spotřebitele mě totiž přirozeně znepokojuje špatná kvalita potravin a klamání zákazníka na českém trhu," svěřil se Šindelář.

V obchodě zákazník sežene pouze uměle odchované pstruhy duhové. Chuťově lepší je ryba čerstvá, zabitá přímo před spotřebitelem. 
U chlazených a zmrazených ryb je třeba si hlídat zejména datum spotřeby.

PETR VLASÁK

Autor: Redakce

20.7.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nálezy. Ilustrační foto.

Ztráty a nálezy? Někdy přijmou i kozla

Záchranáři, hasiči i policisté vyrazili v úterý krátce před jedenáctou hodinou k železničnímu přejezdu nedaleko vracovské základní školy. Po srážce vlaku s osobním autem tam zahynul člověk.
AKTUALIZOVÁNO
12

Po srážce s vlakem ve Vracově zemřel řidič osobního auta

Sady s ovocem mizí. Nejvíce ubývá broskvoní a třešní

Brno /INFOGRAFIKA/ – Sadů a zahrad je na jižní Moravě stále méně. Nejvíce ubývá broskvoní. Problémem je levné ovoce z dovozu i počasí.

Grand Prix: hotely a kempy hlásí obsazeno

Brno /ANKETA/ - Kdo dřív rezervuje, ten dřív bydlí. Takovým heslem se řídí hotely i kempy pro dobu konání motocyklové Velké ceny České republiky. Do největší motoristické události brněnského okruhu zbývá deset dnů. Pro ubytování zbývá už jen pár míst.

Letní festivaly: skokové zvýšení zabezpečení, s radami přispěchalo ministerstvo

Jižní Morava – Vzal mobil a krátce před půlnocí natáčel jedno z vystoupení na Cibula festu. Devětadvacetiletý Tomáš Lidák z Hodonína má za sebou návštěvu hudební události konané na letišti jen několik kilometrů za Hodonínem. Z moravského příhraničí tam zamířily stovky až tisíce lidí. Než se mohli dostat do areálu, čekala je prohlídka. Pracovníci bezpečnostní agentury zjišťovali, zda někdo nechce vejít například se zbraní.

DOTYK.CZ

České pivo určené ženám pobouřilo Britky. Je to sexismus, zlobí se

Česká společnost Aurosa Martiny Šmírové uvedla na trh stejnojmenné pivo, určené ženám. Když ho zkusila prodávat v Londýně, narazila. Britských žen se dotklo, že jim někdo předepisuje, jaké pivo mají pít.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení