„Když reklama začínala, těšil jsem se, že to bude pozvánka do České republiky, ne jen do Prahy. Ta je bezesporu častým cílem turistů, ale máme i další zajímavá místa – Kroměříž, Lednicko-valtický areál, Brno, Moravský Krumlov a tak dále,“ zlobil se Neděla.

Město Břeclav se podle něj dlouhodobě snaží o propagaci nejen města a Lednicko-valtického areálu, ale také jižní Moravy. Prvního prosince proto poslal do datové schránky pražského magistrátu zprávu, v níž se odvolal na povinnost poskytnutí informací plynoucí ze zákona.

Zprávu adresoval pražskému primátorovi Pavlu Bémovi. Patnáct dní čekal, že se někdo z magistrátu ozve. Neozval. Pokud je nutné lhůtu prodloužit, musí o tom podle Neděly úřad žadatele informovat. To se však nestalo.

„Říkal jsem si, že kolegové v Praze jsou zavalení sněhem. Také byly Vánoce, tak jsem jim velkoryse nechal dalších čtrnáct dní, ale teď už je to šest týdnů. To je dost dlouhá doba na to, aby se někdo v Praze zmátořil a ráčil mi odpovědět,“ čertil se tajemník.

Reklama na Eurosportu ukazující pouze Prahu ho velmi zklamala. „Do České republiky přijíždí ročně podle statistik zhruba šest milionů turistů, z toho čtyři a půl končí v Praze. Zbytek připadá na ostatní místa v České republice,“ podotkl.

Je přesvědčený, že Praha propaguje něco, co propagaci ani nepotřebuje. „Drtivá většina turistů v Praze stejně skončí,“ konstatoval.

Neděla se v žádosti zajímá, zda reklamu zaplatilo hlavní město pouze ze svých peněz, nebo mu třeba přispělo některé ministerstvo. Pokud platí druhá možnost, je to podle něj velmi smutné.