Slabší má výkon 200 koní a pojí se se s pohonem zadních kol. Cenovka je nyní na úrovni 1 257 590 Kč. Silnější verze s výkonem 254 koňských sil přijde na minimálně 1 390 990 Kč.

Trošku překvapením je, že také příští rok zůstane v nabídce model střední třídy, kterým jsou dvě karosářské varianty „šestky“. Dokonce se představí limitovaná edice tohoto vozu k jeho 20. výročí.

V okolí Barcelony jsem zkoušel dieselovou i benzinovou verzi vozu s pohonem všech kol
Jemné doladění krásky mezi SUV: Projeli jsme modernizovanou Mazdu CX-5

Technickou lahůdkou se stane návrat Wankelova motoru do útrob vozu Mazda. Ovšem v typu MX-30 bude hrát pouze roli „výrobníku“ elektřiny pro pohonný elektromotor. Kvůli instalaci palivové nádrže se navíc zmenší kapacita vysokonapěťové baterie tohoto elektromotoru.

Pro příští rok Mazda nachystala ještě jeden facelift kultovního roadsteru MX-5. Nic zásadního po technické stránce ale přinést nemá. Ostatně, klasickou koncepci si ponechá i na rok 2024 připravovaná úplně nová generace.

Mazda CX-60 si zdatně vede i na zatáčkovitých silnicích
Dlouhá kapota Mazdy CX-60 skrývá zajímavou techniku. Bude i ještě větší auto

Na konec příštího roku pak tento japonský producent chystá ještě příchod novinky CX-80, což by měla být vlastně Mazda CX-60 s rozvorem prodlouženým tak, aby se do interiéru vešla ještě třetí řada sedaček. 

Vylepšené služby

Kromě těchto novinek hodlá Mazda přitáhnout zájem zákazníků také vylepšenými službami. Třeba na nově zakoupené vozy již platí záruka na šest let nebo 150 tisíc kilometrů.