Trabanty a wartburgy bývaly ve své době terčem podařených i zlomyslných vtipů, ale dodnes o nich snad každý ví alespoň dvě věci. Že téměř po celou dobu výroby od roku 1958 do konce osmdesátých let měl dvoutaktní motor a karoserii z duroplastu. A třicet let po ukončení výroby se z terče vtipů stala svým způsobem jedna z kultovních značek a plnoprávný člen veteránské scény. Přesvědčit se o tom mohl každý, kdo si na valtickém náměstí nebo před Janohradem prohlížel hrdě vystavené a pečlivě nablýskané Trabanty, včetně aut v nezvyklých úpravách či se spacím přívěsem.
Na sraz Trabantem za vínem se účastníci sjeli u už po čtvrté v pátek. Základnu našli v areálu družstva v Sedleci u Mikulova. V sobotu vyrazili na vyjížďku právě k Janohradu a do Valtic, odkud se pak spanilou jízdou mezi vinohrady vrátili do Sedlece.