Tým fotbalistů z vesnice zhruba 4 kilometry od Hradce Králové nejprve ve středu zavítal na duel Champions League Chelsea – Dinamo Záhřeb (2:1). „Bylo to v rámci vyhrané soutěže Kopeme za fotbal za sezonu 2021/22,“ upřesňuje forvard týmu Jiří Gabriel, jak jeho mužstvo k tomuto zájezdu přišlo.

„Ještě předtím jsme měli volné odpoledne, které jsme využili k návštěvě stadionu Craven Cottage (stánek klubu Fulham FC – pozn. aut.). A pak už jsme zamířili na Stamford Bridge,“ vypráví útočník či ofenzivní záložník.

Michal Šmarda v Předměřicích nad Labem
Za hvězdou na vesnici: Šmarda odmítá fotbalový důchod, zvládl unikátní dvojroli

Druhý den ráno po snídani dorazil za hráči na návštěvu bývalý skvělý gólman Petr Čech. „Zhruba hodinku jsme si podívali, bylo to super. Probrali jsme jak trenéry, tak jeho funkci v Chelsea, přístup k tréninkům, atmosféru na ostrovních stadionech atd. Byl velmi ochotný, pěkně mluvil a přišlo mi, že by mu snad ani nevadilo mluvit s námi další hodinu,“ vypráví Gabriel o nezapomenutelném setkání.

„Bylo moc příjemné se s klukama potkat. Zápas na Stamford Bridge si očividně velmi užili, samotná debata byla velmi přátelská a neformální. Řešili jsme samozřejmě fotbal ve všech jeho podobách, dostal jsem dokonce nabídku dělat ve Stěžerech brankářskou dvojku. Nabídka mě zaujala, ale aktuálně s těžkým srdcem upřednostním hokejovou branku tady v Anglii,“ usmíval se sám Čech.

Legendární Petr Čech si popovídal s fotbalisty Stěžer.Legendární Petr Čech si popovídal s fotbalisty Stěžer.Zdroj: Kopeme za fotbal

Poté se většina týmu odebrala k odjezdu na letiště, odkud zamířila zpět do Česka. „Pět z nás tam ještě zůstalo na večerní zápas Arsenalu,“ dodal „Gabo“. Utkání Evropské ligy mezi domácím Arsenalem a hostujícím Curychem skončilo vítězstvím favorita 1:0.

Ovšem tím to pro pětici nadšenců ještě nekončilo. Dnes v poledne se vydala na prohlídku stadionu Tottenhamu. Večer letí hráči domů, ale náročný program jim stále zdaleka nekončí. Zítra je totiž čeká mistrovské utkání a večer ještě ples.

Železnice - Sobotka 7:0.
PODÍVEJTE SE: Železnice před návštěvou kola v okresním derby rozstřílela Sobotku

Tým stěžerských Falcons působil řadu let v okresních soutěžích, ale v posledních dvou letech slavil dva postupy za sebou. Nyní tak kope druhou nejvyšší krajskou ligu Královéhradecka, kde je před víkendovým kolem na desátém místě.

Fotbalisté Stěžer společně s legendárním Petrem Čechem.Fotbalisté Stěžer společně s legendárním Petrem Čechem.Zdroj: Kopeme za fotbal