Klub z Letné prochází převratným obdobím. V minulém týdnu kouč Vrba nahradil odvolaného Václava Kotala, nyní český sportovní gigant představil nové logo. „Pracovali jsme na něm rok a půl,“ řekl ředitel František Čupr. Představenou vizuální identitu, jejíž součástí je kromě modernizovaného klubového loga také speciální typografie s názvem „Železná“ a sjednocená grafika všech sparťanských projektů, bude Sparta používat až od ročníku 2021/2022.

„Ulevilo se mi, že nepřišel únik,“ přiznal Kamil Veselý, ředitel marketingové komunikace. Na veřejnost skutečně nové sparťanské logo proniklo až po 18. hodině, kdy byl přímo z letenského stadionu připraven pro fanoušky přímý přenos. Sparta informovala o novince předem, aby se stihla adaptovat mezi lidi a hlavně nemohla při přípravě nových dresů, suvenýrů a dalších materiálů změnu dál držet v tajnosti.

„Některá navržená loga byla odvážnější, tohle je takové evoluční,“ popsal v živém vysílání Čupr. „Podle mě je fajn. Vidím tam krátkou paralelu s našimi hráči na hřišti. Chceme, aby hráli moderní rychlý fotbal, aby hráli důrazně, aby tam byl stále odkaz, co dokázali generace předtím. A aby v něm byla vidět hrdost i ambice,“ popsal. Sparťanský šéf prohlásil, že mu vůbec nevadí, když se mezi fanoušky rozjedou vášnivé diskuze.

„U vizuálního stylu pro nás bylo důležité, aby působil sebevědomě a výrazně. Proto jsme vsadili na výraznou typografii a kombinaci dvou sparťanských barev – černé a rudé,“ píše se na klubovém webu. Sparťanské vedení spolupracovalo na projektu s odborníky v oboru grafické tvorby – například s Alanem Zárubou, kreativním ředitelem TV Nova.

Vizuální koncept pro klub po vítězství ve výběrovém řízení vytvořila agentura Go4Gold, která v minulosti spolupracovala například s hokejovou Spartou či Českým svazem ledního hokeje. „Při tvorbě loga bylo záměrem zachovat klíčové prvky, které Spartu definují přes sto let, a vytvořit jasnou a výraznou značku navazující na jedinečnou historii klubu aplikovanou do 21. století,“ uvedl Tadeáš Drahorád, Art director Go4Gold.

Drahorádův tým právě za nový znak pro Český hokej, již nosí reprezentanti na prsou, před dvěma lety sklidil kritiku. Lev prý připomíná znak švédské automobilky Scania. Tvář ze sportovních institucí nedávno změnily (a vyvolaly řadu kontroverzních reakcí) také třeba hokejové Pardubice či svaz badmintonu. 

Co řeknou sparťané? Mnozí by si přáli, aby se hlavně rozšířil počet hvězd, který značí více než třicet ligových titulů – celkem jich má Sparta na kontě 36, poslední však získala v roce 2014. V aktuální sezoně ztrácí mužstvo pod vedením trenéra Vrby na druhém místě deset bodů na odvěkého rivala Slavii.

„Je to jednoznačně krok správným směrem,“ komentoval novou vizuání identitu Tomáš Rosický, sportovní ředitel a klubová ikona.