Práce při stavbě lyžařského svahu s vlekem v Brně.
Zdroj: Jiří Černý
Zcela zarostlá trasa lyžařského vleku ve Velenově. Vlek je mimo provoz přes 20 let, ale stále se v terénu nachází.
Zdroj: Jiří Bartošek
Vlek v Býšovci byl uveden do provozu v roce 1969, avšak v roce 2006 vešla v platnost nová legislativa, která kladla vyšší nároky na provoz lyžařských vleků a zastaralou Transportu VL 200 již nebylo možné dále provozovat. Dnes je z terénu lyžařský vlek ods
Zdroj: archiv stránky Zapomenuté lyžařské vleky
Poslední památkou na jediný lyžařský vlek na Znojemsku, který se nacházel v Boskovštejně, je tato rezavá podpěra.
Zdroj: archiv Zapomenuté lyžařské vleky
Jeden z prvních kotvových vleků od firmy Metasport Ostrava s označením BLV-2 byl postaven v roce 1983 na Mikulčině vrchu. V roce 2018 došlo vlivem silného větru k popadání stromů na vlek, který byl výrazně poškozen. V té době byl už několik let mimo provo
Zdroj: archiv Zapomenuté lyžařské vleky
Vlek v obci Vavřinec v okrese Blansko postavili nadšenci z místního Svazarmu v roce 1979. Celá konstrukce vleku je originální vytvořená z dostupných materiálů. Provoz vleku byl ukončen kolem roku 2006.
Zdroj: archiv Zapomenuté lyžařské vleky
Svépomocí vybudovaný lyžařský vlek Velkých Karlovicích se zalomenou trasou. Část vleku je z terénu již odstraněna.
Zdroj: archiv Zapomenuté lyžařské vleky
Druhý vlek na Mikulčině vrchu s označením BLV-0 od firmy Metasport Ostrava byl postaven v roce 1987. Mimo provoz je téměř 10 let. Vlek je v celé své trase značně zarostlý náletovými dřevinami.
Zdroj: archiv Zapomenuté lyžařské vleky
Vlek ve Valašských Kloboukách sloužil veřejnosti asi 40 let. Měl délku téměř 800 m a jeho trasa obsahovala jeden lom. Z terénu byl kompletně odstraněn v roce 2012.
Zdroj: archiv Zapomenuté lyžařské vleky
Vlek ve Svatém Štěpánu byl vybudovaný především pro místní děti, které také pomáhaly při jeho výstavbě. Úpadek nastal po roce 1989, kdy lyžařský oddíl již nedostal finanční podporu, na které byl provoz vleku závislý (za vlek se platilo odpolední jízdné je
Zdroj: archiv Zapomenuté lyžařské vleky
Autoři projektu Zapomenuté lyžařské vleky, Ondřej Šedo (vlevo) a Vilém Kledrowetz (vpravo).
Zdroj: Deník/Eliška Gáfriková
Zdroj: archiv Zapomenuté lyžařské vleky
Autoři projektu Zapomenuté lyžařské vleky, Ondřej Šedo (vlevo) a Vilém Kledrowetz (vpravo).
Zdroj: Deník/Eliška Gáfriková
Bezpečnostní stop-tlačítko a pohled na trasu demontovaného vleku ve Vrtěžíři u Štěpánova nad Svratkou.
Zdroj: archiv Zapomenuté lyžařské vleky
Již několik sezon neprovozovaný vlek v Uhřicích.
Zdroj: archiv Zapomenuté lyžařské vleky
Poslední podpěra a strojovna chátrajícího zvratkového vleku na Kutinách (okres Žďár nad Sázavou).
Zdroj: archiv Zapomenuté lyžařské vleky
Podpěry opuštěného vleku Transporta VL 1000 na Čerence (Kolárovice, okres Bytča, Slovensko).
Zdroj: archiv Zapomenuté lyžařské vleky
Základy dolní stanice demontovaného vleku a pohled na jeho zarůstající trasu mezi Adamovem a Útěchovem.
Zdroj: archiv Zapomenuté lyžařské vleky
Zarůstající dolní stanice vleku Transporta VL 200 a pokyny k užívání vleku na Čisté Vodě u Špindlerova Mlýna.
Zdroj: archiv Zapomenuté lyžařské vleky
Dolní stanice opuštěného vleku EPV-300 na Kľačianské Maguře (Malá Fatra, Slovensko).
Zdroj: archiv Zapomenuté lyžařské vleky
Horní stanice zrušeného vleku Transporta VL 200 v Ruprechtově.
Zdroj: archiv Zapomenuté lyžařské vleky
Zdemolovaná horní stanice vleku Transporta VL 1000 na Hradisku (Žilina, Slovensko).
Zdroj: archiv Zapomenuté lyžařské vleky