„Napadlo mě to, když jsme jeli z jednoho koncertu. Seděl jsem vedle kluků v autě a došlo mi, že jejich zevnějšek znám vlastně líp než oni sami. Že je za ta léta mám prohlédnuté ze všech stran,“ popisuje čtyřiatřicetiletý umělec. Do Mikulova si přivezl plátna, na kterých jsou upravené fotografie muzikantů. Do jednoho obrazu se tak slévají pohledy z en face, profilu i zezadu jejich hlav.

„Kluky jsem si nejdřív vyfotil a pak s fotografem upravil na počítači, aby se jednotlivé části dobře překrývaly a doplňovaly. Teď je domaluji. Nakonec dodám do stran bílé ornamenty, které ztvární mé pocity, jak na mě kamarádi působí,“ vysvětluje svou tvůrčí práci Cais.

V Mikulově se zdrží až do vernisáže, která Dílnu ukončí. Celého sympozia se ale Cais zúčastnit nemohl kvůli koncertům a nahrávání nové desky Tata Bojs.

„Byl jsem takhle s pořadateli domluvený od začátku. Na zahájení jsem přijel, potom jsem měl koncerty s kapelou. Navíc natáčíme desku s korejským triem. Teď mám v plánu zůstat v Mikulově a dokončit obrazy,“ mluví o svých plánech výtvarník a muzikant v jedné osobě. Kvůli své pracovní vytíženosti se se svou rodinou vidí málo. Pobyt v Mikulově mu jeho nejbližší přijedou zpříjemnit. „Musím si ještě odskočit na jeden náš koncert,“ podotýká.

Milan Cais se po základní škole vydal cestou výtvarných studií a dosáhl titulu magistr umění.