Za svoji kariéru prošel nejedním divadlem a vyzkoušel si i zahraničí. „Moc pěkné to bylo v německém Bautzenu, kde se nám podařilo udělat Maryšu takovým způsobem, že ji Česká televize převzala do svého fondu divadelních inscenací," vzpomíná Černín.

Jak říká, váží si takzvaných osmitisícovek, na které „vylezl", aniž by si natloukl. Jmenovitě Čekání na Godota s Bolkem Polívkou a Jiřím Pechou, Mistr a Markéta s Alenou Antalovou, Smrt obchodního cestujícího s Petrem Vaňkem nebo Alžběta Anglická se Zdenou Herfortovou. „Ale diváci se nejvíc smáli takovým kravinám, jako je Sluha dvou pánů s Martinem Havelkou či Poprask na laguně s Erikem Pardusem a Lukášem Hejlíkem," usmívá se Černín.

První Listování? Vystěhovali obývák

Jako režisér a herec se v roce 2012 rozhodl dokázat, že kvalitní divadlo lze dělat prakticky kdekoliv. Založil Dvorní divadlo Hlohovec. Za tři sezony tam nastudovali šest her a odehráli bezmála sto představení. V Hlohovci, Lednici, Valticích a Břeclavi je zhlédlo přes pět tisíc lidí. „I v tomto regionu je stejně tolik vnímavých diváků, jako v kulturních centrech, a naše snažení oceňují. Od začátku chceme dělat divadlo které diváka pobaví, ale v žádném případě nerezignujeme na myšlenkovou hloubku," upozorňuje Černín.

Dvorní divadlo pozvalo na svůj dvůr i první Listování na Břeclavsku. „Když pak pršelo, vystěhovali jsme obývák, diváci se zuli, naštosovali a hrálo se," zmiňuje muž. Nápadů má stále dost. „Lednicko-valtický areál je pro Romea a Julii jako stvořený. Chtěl bych ve Dvorním divadle udělat nějaký větší kus," nastínil plány oslavenec.