Zbourat či nezbourat nádražní budovu na vlakovém nádraží v Mikulově? Každá varianta má své příznivce i odpůrce. Dokonce má vzniknout i petice proti demolici objektu. Správa železnic už se rozhodla pro první variantu a po zbourání stávající postaví v příštích letech ve stejné lokalitě novou moderní přízemní nádražní budovu. Už tedy menší než stávající, která má okna i ve třetím nadzemním podlaží.

U nádražní budovy v Mikulově je problém, který se objevuje u každého velkého historického objektu. A v tomto případě se jedná o zářný příklad. Stávající vlastník už budovu nedokáže využít v celém rozsahu, navíc je velice nehospodárná. Stojí tak před rozhodnutím zda bude přistupovat k zamýšleným úpravám čistě z ekonomického hlediska, nebo zda projeví své památkářské cítění a objekt, který stojí v Mikulově už zhruba sto padesát let, zachová za každou cenu.

Ve většině okresních měst na jihu Moravy je už o cenách za vytápění jasno.
Kolik příští rok zaplatíte za teplo v Břeclavi? Deník shrnul částky napříč městy

Člověk může mít různý názor na vzhled budovy. Někomu se jeví jako krásná, jinému naopak ne. Každopádně stát, v tomto případě Správa železnic, by měl brát v potaz jako řádný hospodář především ekonomickou stránku věci. A pokud je demolice finančně nyní i do budoucna výhodnější než zachování stavby, pak se přiklonit k bourání.

Obzvlášť když budova není v dobrém stavu, v Mikulově v současné době zastavují pouze osobní vlaky jedoucí na jednokolejné neelektrizované železniční trati mezi Břeclaví a Znojmem a památkáři proti zbourání budovy zjevně nemají žádné námitky.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Sníh, svařák a koledy. Rakvice si před Vánoci užily pohádkový jarmark

Zdroj: Deník/Iva Haghofer