Událost potvrdil Jan Kučera z Drážní inspekce. „Ano, je to tak. Právě to prošetřujeme. Chytřejší budeme odpoledne,“ řekl Kučera. Zařízení ESA 11 podle něj patří

Správě železniční dopravní cesty.

Na „zmizení“ vlaku z přístrojů reagovaly ihned České dráhy. „Vše ihned zaregistroval pohotovostní průvodčí v Hodoníně i dispečeři v Přerově. Zabezpečení vlaku signalizovalo po příjezdu do stanice kolej nejprve jako obsazenou, pak ale jako volnou,“ uvedl mluvčí drah Ondřej Kubala.

Podle traťového dispečera z Přerova vlak „zmizel“ po vystoupení cestujících. Na kamerovém systému byl ale stále vidět. Podle dosavadních šetření souprava ani strojvedoucí nepískovali. Právě písek byl údajně důvodem selhání kontrolního zařízení v Moravanech.

„Díky okamžité reakci pracovníků Českých drah nedošlo a ani nemohlo dojít k ohrožení cestujících,“ dodal Kubala.

Podle Jana Kučery zmíněný vlak jel v úterý odpoledne z Veselí nad Moravou do Hodonína. Podle Ondřeje Kubaly to byl vlak z Mutěnic, který byl ve stanici Hodonín v 17.21.