Do pondělí se letos na Břeclavsku stalo třiadvacet kolizí, v nichž hráli roli motorkáři. To je o dvě méně než za stejné období minulého roku. Ve většině případů byli viníky právě motocyklisté. Letos zavinili třináct nehod, vloni sedmnáct.
23 nehod, při nichž byli motorkáři, se letos stalo na Břeclavsku. To je o dvě méně než za stejné období minulého roku. Z dosavadních třiadvaceti případů bylo na vině třináct motorkářů, v loni dokonce sedmnáct.
I v případě tragédie z Moravského Žižkova, k níž došlo v neděli večer, policisté vyloučili zavinění cizí osoby. „Řidič neměl nasazenou na hlavě přilbu. Kdyby ji měl, možná by to dopadlo jinak," připustila Haraštová.
Muže ležícího ve vinohradu našel jiný vinař, který na místo přivolal sanitku. Ačkoliv však záchranáři pokračovali v první pomoci, jejich snaha byla marná. „Muž utrpěl těžká mnohočetná zranění hlavy i celého těla," uvedla mluvčí zdravotnické záchranné služby Jihomoravského kraje Barbora Zuchová s tím, že byl i částečně zasypaný. K vinohradu zamířil také vrtulník.
Nehoda se stala mimo silnici, její prošetření si proto převzali kriminalisté. Mimo oficiální cesty jsou policisté na řidiče krátcí. Neplatí pro ně totiž zákon o pozemních komunikacích. Je proto na řidičích, jak se chovají. „Pokud tedy nezpůsobí někomu při nehodě škodu, zranění nebo dokonce smrt. Pozemní komunikací ale může být i kdejaká polní cesta," upozornila Haraštová.
Podle velkobílovického motorkáře Lukáše Grofa je bezpečné vybavení nezbytností. Za řídítka by nesedl bez kožené kombinézy, pevných bot a přilby. „Motorkáři musí přemýšlet hodně dopředu a rozhodně nikomu nevěřit. Stojící auto na křižovatce může kdykoliv vjet, takže je dobré spoléhat se jen na sebe. Potom už snad jen správná technika jízdy a technický stav motorky, být v klidu a nepanikařit," nechal se slyšet Grof.
MICHAL HRABAL