Až do smrtelné nehody na Rallye Šumava tuto sobotu, při které přišla o život spolujezdkyně Alena Krejčíková, se poslední tragická událost na českém mistráku datovala do října 2013. Během závěrečného podniku Rallye Příbram pilot vozu Škoda Fabia R2 Jiří Máša vyjel z trati a náraz do stromu nepřežil dvaadvacetiletý spolujezdec Jan Jinderle junior. Zemřel na místě.
Vznikla finanční sbírka na pomoc rodině zesnulé navigátorky na Rallye Šumava, přispět můžete ZDE.
Ve stejném roce poznamenala smrtelná nehoda i amatérskou rallyeovou soutěž u Adolfova na severu Čech, kde při Rallye Teplice, jež nebyla akcí Autoklubu České republiky, zemřela čtyřiačtyřicetiletá řidička.
„Byla to nešťastná událost, se kterou musíme počítat. Je to podobné, jako když letos zemřelo několik vodáků nebo když se zabije parašutista. Jezdci i spolujezdci do auta usedají s tím, že se něco podobného může stát,“ uvedl tehdejší šéf rallyeové komise Autoklubu České republiky Pavel Schovánek.
Jen o rok později zahynul jezdec Miloš Vágner na Rallye Krkonoše, která se jela jako volná soutěž. Pětatřicetiletý pilot doplatil na náraz do stodoly. Jeho Škoda Fabia do ní nalétla bokem, tedy ze strany, odkud je pilot nejméně ochráněn.
Fatální rok 2012
Nejtragičtější byl rok 2012. Při Rallye Český Krumlov narazil vůz do kostela, spolujezdec Aleš Zimolka zranění po převozu do nemocnice podlehl. O necelý měsíc později při Rallye Bohemia zemřel Bohuslav Ceplecha, navigátor jezdce Martina Semeráda.
Stanislav Chovanec a havárie na Rally Vyškov 1999:
Při rallye neumírají jen závodníci. Na začátku září 2012 smrt jednoho z diváků předčasně ukončila zlínskou Barum rallye. Vůz Subaru Impreza Václava Kopáčka v zatáčce vyletěl z trati a skončil mezi fanoušky. Čtyřiapadesátiletý muž ze Semilska zemřel.
Na konci roku pak došlo k největší tragédii. Během čtvrtého ročníku amatérské RallyShow Uherský Brod zemřely v Lopeníku čtyři mladé dívky poté, co vůz, který řídil advokát Michael Bartončík, vyletěl ze silnice v rychlosti zhruba 150 kilometrů v hodině a smetl je. Nejmladší dívce bylo sedm let. Po více než jedenáctiletém vyšetřování incidentu policie došla k závěru, že za jejich smrt může dvaadvacetiletý traťový komisař, který skupinku pustil k trati.
Při Valašské rallye v roce 2009 zahynuli tři lidé, dva třináctiletí chlapci a otec jednoho z nich. O rok dřív na Horácké rallye Třebíč zahynuli oba členové posádky Miroslav Levora a Pavla Třebínová, jejichž vůz narazil po smyku do stromu. Stejný osud potkal při Rallye Světlá na Havlíčkobrodsku v roce 2003 Ferdinanda Křehlíka a Evu Návojskou, kteří také nepřežili náraz do stromu ve vysoké rychlosti.
Vyšetřování tragické nehody v Lopeníku:
Po tragédii v Lopeníku došlo ke zvýšení bezpečnostních opatření, smrtelné nehody jsou přesto argumenty pro odpůrce závodění. „Rallye by měla být zrušena,“ pronesl například Miloš Zeman, ještě když byl ve funkci prezidenta.