Na Bízu nejprve čekalo v sobotu náročné městské kritérium. Patnáct dvoukilometrových okruhů na nerovném terénu s mnoha zatáčkami dokonale prověřilo schopnosti všech závodníků. „Pořadatelé nestačili celou trať dokonale připravit a tak jsme museli často kličkovat mezi dírami a kanály,“ popisuje záludnosti terénu Stanislav Bíza.

„Naštěstí bylo konečně dobré počasí. Bylo sice pod mrakem ale teplo. A to mi vyhovuje,“ pochvaloval si Bíza. Bohužel samotný závod se pro něj nezačal vyvíjet dobře. Hned po startu se dostal do kolize dvou závodníků, musel zabrzdit a rozjeté čelo závodu mu ujelo. I když vytvořil spolu s jedním polským a italským závodníkem stíhací skupinku, na ty nejlepší to nestačilo. „Většinu závodu jsem tuto skupinu musel sám tahat,“ popisuje tento okamžik závodu Stanislav Bíza.

„Během prvních dvou kol jsme měli na čelo ztrátu jedné minuty, kterou jsme drželi téměř celý závod. Měl jsme od trenéra Marka Svobody informace o průběžných časech a když jsem dvě kola před koncem viděl, že už je nemáme šanci dostihnout, nechal jsem se v čele vystřídat a šetřil síly do finiše.“ V cíli pak Stanislav Bíza nastoupil, pohlídal si oba soupeře za sebou a celkově dojel na výborném sedmém místě.

Druhý den na něj čekala třináctikilometrová časovka na absolutně rovinaté trati. Před závodem se spolu s trenérem Markem Svobodou rozhodli vyzkoušet na kole nové technologie. A bylo to rozhodnutí správné. V cíli časovky mu rozhodčí naměřili šestý nejlepší čas. „První závod mohl dopadnout lépe, kdyby nebylo té kolize na začátku, ale s časovkou jsem spokojen,“ hodnotí závod Stanislav Bíza.

„Splnil jsem první část nominačních kritérií na Mistrovství světa. Teď to musím potvrdit na dalším závodě Evropského poháru,“ plánuje Bíza, před kterým jsou teď tři týdny tréninku a po nich důležitý závod v Německu. Tam by měl reprezentační trenér upřesnit nominaci na světový šampionát.

ZBYNĚK HÁDER