Téměř sedmdesátka jezdců se o víkendu sjela do Divák, aby bojovala o co nejlepší umístění v dalším dílu seriálu KW Berg – Trophy International pod názvem III. Seat Divácká 13. Stovky diváků sledovaly hlavně výkony jezdců o absolutní Top 10.

„Sobotním i nedělním vítězem se stal Miloš Zmeškal z týmu Dallara F3, který si celkem bezpečně pozici hlídal. V sobotu druhý Martin Šípek již po několikáté odolal náporu třetího Pavla Ulmana,“ uvedl promotér seriálu Stanislav Firtl.

Podle něj měl Ulman svou pozici velmi ztíženou. Nakonec na nepopulární čtvrté místo odsunul stále zrychlujícího se Michala Novického startujícího v barvách Faster Ninja. „V nedělním závodě značně zrychlil Karel Moural a bylo z toho zcela jasné druhé místo. Třetí byl Martin Šípek a čtvrtý znovu Michal Novický,“ pokračuje Firtl.

Ve třídě S – 1400 se odehrála po velmi dlouhé době bitva, ve které nejlépe obstál Erich Prusek jr. O sekundu porazil Aleše Kaderku a třetího Oldřicha Lupače.

„V neděli bylo pořadí stejné, jenom na třetím místě skončil Lubomír Dufek s Peugeotem 106,“ podotkl Firtl.

Ve skupině historických aut svedli velký souboj matadoři Leopold Pleva a Pavol Gallo. Pleva zvítězil s náskokem jediné sekundy. Třetí dojel Miroslav Nižnanský.

Neděli již suverénně ovládl Gallo. Jeho velký konkurent Pleva pro poruchu závod nedokončil. Na druhém místě skončil Miroslav Nižnanský a třetí nováček seriálu Pavel Kleveta s Renaultem 8 Gordini.

„Závody jsou perfektní a určitě se zúčastním i dalších dílů seriálu KW Berg – Trophy,“ poznamenal Kleveta.

Třídu E1 – 2000 ochudila neúčast slovenských jezdců. Přesto se o první a druhé místo odehrál velký boj.

Po oba dny měl mírně navrch Tomáš Bek. Na toho tvrdě dotíral František Ančík za volantem Seatu Ibiza Cupra. Napínavý souboj se odehrál i na dalších místech. „Trochu se s novým autem učím. Je opravdu hodně silné. Musím jezdit, jezdit a jezdit. Díky novým svodidlům a absenci retardérů je trať určitě bezpečnější,“ sdělil své dojmy v sobotu třetí Rostislav Pilař. V neděli mu bronzovou příčku sebral o čtyři desetiny sekundy Stanislav Firtl.

Třída E1+2000 přinesla boj o první místo pouze v sobotu, kdy prvního Martina Šípka atakoval Pavel UIman. Ten již v neděli na startu chyběl, a tak přepustil druhou pozici Antonínu Danielovi, jenž byl v sobotu druhý. Třetí místo za neděli bral se svým speciálem Ford Sierra 4000 Radek Kolbábek.

Marně po celý víkend útočil na stupně vítězů Radim Kuběna. „Nádherné závody, nádherná trať. Pořadatelé odvedli svou práci na jedničku se třemi hvězdičkami. Ve voze jsem teprve po třetí, ale funguje výborně,“ pochvaloval si přesto Kuběna.

Po nedělním slavnostním vyhlášení, kde organizátoři ocenili nejlepší jezdce poháry a věcnými cenami, si všichni začali užívat zaslouženého volna. Další závody jsou na programu až druhého a třetího srpna v Bánovcích nad Bebravou.