„Motorka je větší, než na jakou byl zvyklý. Přesto byl správný krok, že se šampionátu zúčastnil. Připomenul se, zviditelnil a navždy zůstane prvním českým pilotem v mistrovství elektromotorek,“ přemítal motocyklový expert a komentátor Václav Svoboda.

Kornfeil, jenž víc než deset let sedlal osmdesátikilový motocykl nejnižší třídy světového šampionátu Moto3, si za zkrácenou sezonu nezvykl na třikrát těžší elektromotorku. „Mí soupeři jezdili na velkých motocyklech v superbicích nebo Moto2. Uklidňuje mě, že ostatní mají naježděno,“ uvedl 169 centimetrů měřící rodák z Kyjova.

Kornfeil získal angažmá v novém šampionátu těsně před přesunutým začátkem ročníku v červnu, kdy nahradil Brita Bradleyho Smithe, jenž zaplnil sedačku v MotoGP uvolněnou po dopingovém hříšníkovi Andreovi Iannonem. „Dost možná je to tedy pro Kubu jediná sezona v tomto šampionátu. Na druhou stranu MotoE je spíš takový propagační seriál a Kornfeil jako jezdec s několika stupni vítězů v Moto3 může být z tohoto pohledu pro některé stáje zajímavý,“ nabídl pohled Svoboda.

To Hanika se po létech v ústraní rázně připomenul fanouškům motorismu. Ve světovém šampionátu vytrvalostních závodů přetavil angažmá v elitní rakouské stáji Yart Yamaha ve druhé místo v celkové klasifikaci a řekl si o angažmá v supersportu pod hlavičkou prestižního šampionátu superbiků, kde na šestistovkovém motocyklu Yamaha na rozdíl od Kornfeila využije svou vyšší postavu. Brněnský rodák měří 179 centimetrů.

Při svém prvním závodním víkendu dojel ve francouzském Magny – Cours pátý a při druhém a v této sezoně posledním v portugalském Estorilu finišoval o víkendu jedenáctý. „Strašně se změnil a neuvěřitelným způsobem mentálně vyspěl. Vyzrál v dospělého muže. Paradoxně mu v tom možná pomohla smrt tatínka, jako by mu chtěl dokázat, že půjde v jeho stopách. Je to momentálně zdaleka nejlepší český jezdec,“ vysekl Hanikovi poklonu Svoboda.

Čtyřiadvacetiletý brněnský rychlík momentálně stojí na křižovatce, kudy se má vydat v nadcházejícím ročníku. „Zatím není jasný kalendář šampionátů. V nejlepším případě chci skloubit jak vytrvalostní, tak supersportovní šampionát,“ podotkl někdejší mistr Red Bull Rookies Cupu.

Pokud se mu podaří dál zrychlovat, není podle Svobody vyloučený ani jeho návrat do šampionátu superbiků nebo k silničním motocyklům. „Vytrvalostní šampionát ho živí, ovšem supersport může být odrazový můstek pro superbiky nebo Moto2,“ poznamenal Svoboda.

Někdejší zlaté dítě motorismu Hanika se v sedmnácti letech dostal do nejnižší třídy světového šampionátu Moto3, ovšem tam se talentovaný závodník nikdy neuchytil a zůstal za očekáváním. „Doplatil na svou výšku, Moto2 by mu seděla víc, ale na tu momentálně nemá peníze, “ dodal Svoboda.