V úvodní den závodu vyjel Rada ze startovní rampy před monackým kasinem na dva slavné testy, a to přes průsmyky Col Saint-Roch a Col de Turini. „Na začátek soutěže to byly těžké rychlostky, naštěstí podmínky nebyly tak zrádné, jak jsme očekávali. Pouze v nejvyšších pasážích obou zkoušek byla cesta namrzlá a hodně klouzala," uvedl Rada.

Jeho tým se obával náročných podmínek tratě, proto ukázal na super měkké pneumatiky. „To se neukázalo být jako dobrá volba, protože na zadním náhonu nevydržely. První den jsem si v zadokolce zvykal na místní zkoušky. V Alfě jsme už měli vracáky zmáknuté, ale z Abarthu je výhled do zatáček přes přední sloupky mnohem složitější, doslova se musíte do zatáček trefovat,“ podotkl Rada, jenž v minulosti absolvoval proslulý závod s autem Alfa Romeo 146.

Martin Rada (vpravo) a spolujezdec Jaroslav Jugas se po šesti letech vracejí na Rally Monte Carlo.
Jezdec Rada po pauze míří před kasino v Monte Carlu. Tentokrát s novým autem

Rallye Monte Carlo pokračovala druhý den porcí šesti rychlostních zkoušek ve dvou sekcích, které byly dlouhé 97,86 kilometru. „Závodilo se převážně po suchém asfaltu, jen část třetí vložky, sjezd k cíli, byl místy pod ledem. Prostě úseky s typickým černým ledem. Tam se nám proti abarthům dařilo. Jinak celý den to bylo klasické Monte, prostě ze zatáčky do zatáčky. V takových úsecích je důležité udržet rytmus,“ doplnil spolujezdec Jaroslav Jugas.

V sobotu obsahuje Rallye Monte Carlo pět rychlostních zkoušek na třech úsecích. „Čeká nás snad i pár kilometrů na sněhu. Proto budeme ráno netrpělivě čekat na informace od Karla Vajíka, jenž pracuje pro Erika Caise. Podle toho se rozhodneme, zda vezmeme do auta i zimní kola,“ dodal Martin Rada.