Okolí jihomoravských Hustopečí se opět ve dnech 19. a 20. června stanou centrem domácího rallysportu. Přímo ve městě i v okolích vesnicích se uskuteční třetí díl českého šampionátu – Mezinárodního mistrovství České republiky. Konečná podoba červnové soutěže je ve stádiu příprav, přesto už organizátoři mohou prozradit některé podrobnosti k 11. ročníku Agrotec rally Hustopeče.

„Jsme rádi, že nadále pojedeme v oblíbeném termínu v druhé polovině června, opět jako závod nejprestižnějšího českého šampionátu. Kvůli reorganizaci českých seriálů se u nás neobjeví jezdci českého poháru, naopak na tratích druhého dne přivítáme účastníky mistrovství historických automobilů, což bude pro diváky rozhodně zpestřením," vyjmenovává základní údaje dlouholetý ředitel soutěže Rudolf Kouřil.

Z něčeho ale museli přece jen slevit. Jedenáctý ročník jihomoravské rally bude postrádat evropské zařazení, organizační tým rezignoval na účast v Evropské Trofeji 2015 a plně se soustředí jen na zajištění pohodlí domácích účastníků.

Levnější startovné

Má to ale i jedno pozitivum. „Neúčast v evropském seriálu bude znamenat úpravu výše startovného směrem dolů, což by mělo pomoci snížit náklady posádkám na start u nás v Hustopečích. Samozřejmě komfort služeb pro naše tradiční účastníky se ze strany pořadatele jakkoliv měnit nebude," upřesňuje šéf organizačního týmu Martin Rada, který se sám na dobře známou trať vydá v závodním speciálu Alfy Romeo.

Na startující bude čekat závodění v tradičním formátu pátek večer plus sobota, s centrem závodu i servisní zónou opět přímo v Hustopečích.

„Naší prioritou je kompaktnost závodu. Současný harmonogram obsahuje pět úseků, které se pojedou dvakrát, celkem kolem sto padesáti ostrých kilometrů. Diváci se opět mohou těšit na směsici asfaltových úseků a šotoliny, posádky tradičně zavítají na kultovní místa, jako jsou Diváky, Kurdějov či Starovický okruh. Ten jako jediný test zůstane v loňské podobě. Nově plánujeme i testovací shakedown (divácky atraktivní zkouška), který bude pro diváky mnohem přístupnější a atraktivnější," naznačuje Rudolf Kouřil jednu z mála novinek.

Organizační tým pod vedením Martina Rady a Rudolfa Kouřila nyní čeká dokončení současných návrhů tras a několik jednání se starosty.

„Průběžně probíhají jednání s příslušnými úřady tak, aby nás nic nemohlo zaskočit. Vedeme i jednání o generálním sponzorovi, a tím pádem i o konečném oficiálním názvu soutěže," prozradil Rada a pokračuje.

„Vše se pokusíme uzavřít co nejdříve, abychom se dále mohli soustředit na bezpečnostní zabezpečení trati. V letošním roce bude jednoznačně naším cílem přiblížit závod divákům," doplňuje zkušený jezdec ralle, jenž v závěru ledna úspěšně absolvoval Rallye Monte Carlo a s unikátní Alfou Romeo 147 se pokusí dokončit závod i na domácích tratích.