Hustopečská rally mezi vinicemi se po roční pauze vrací
Přípravy letošního 16. ročníku AGROTEC PETRONAS rally, který se uskuteční ve dnech 18. – 19. června, byly trochu komplikovanější než v minulých letech, ale zkušený pořadatelský tým pracuje na návratu „rally mezi vinicemi“ po roční přestávce do okolí Hustopečí. Soutěž bude hostit účastníky Mistrovství FIA Zóny střední Evropa (CEZ) a už tradičně se poperou o body také posádky v rámci českého i slovenského mistrovství v rally.
Letošní kalendář Mistrovství FIA Zóny střední Evropa obsahuje patnáct soutěží ve střední a jihovýchodní Evropě. Po zrušení březnového závodu v Maďarsku bude hustopečská soutěž šestým podnikem tohoto seriálu. AGROTEC PETRONAS rally bude tím pádem ve společnosti významných a nesmírně kvalitních soutěží z Rakouska, Maďarska, Slovenska, Polska, Chorvatska, Srbska, Slovinska, Bosny a Hercegoviny a Itálie.
Nic se nemění na charakteristice závodu, porci specifických a sportovně hodnotných asfaltových tratí s příměsí šotolinových pasáží. Přesně to je tahák, kvůli kterému míří na jih Moravy kvalitní posádky z českého i slovenského mistrovství. Novinkou bude zápočet do České Trofeje v rally historických automobilů. České posádky historiků tak budou moci zabojovat o vavříny v rámci nově vypsané české série.
„Jsme rádi, že se nám podařilo zachovat všechny zápočty soutěže. Pošesté v řadě tak dojde na zajímavou konfrontaci české a slovenské rally scény a doufejme, že se na startu objeví i nějaký další atraktivní soutěžní jezdec ze zahraničí. Děkuji všem našim partnerům, dotčeným orgánům, úřadům i obcím za dosavadní přístup. Bez jejich podpory bychom soutěž nedokázali zorganizovat. Prioritou je opět postavit velmi kompaktní trať, ve stylu posledních let. Očekáváme kolem 140 kilometrů rychlostních zkoušek, s celkovou délkou soutěže okolo 300 kilometrů,“ naznačuje šéf organizačního týmu Martin Rada.
„Přece jen jsme měli s přípravou tratí více komplikací než obvykle. Nová opatření i některé uzavírky silnic jsou důvodem k úpravám, kterým jsme se museli přizpůsobit. Aktuálně jsme řídícímu orgánu zaslali na schválení Zvláštní ustanovení, v nejbližších dnech proběhne kontrola trati delegovanými činovníky. Podoba rally vychází z kompaktního harmonogramu 2019, kdy jsme se snažili dodržet tradiční koncept naší soutěže,“ doplňuje ředitel Rudolf Kouřil.