Společně s navigátorem Pavlem Dreslerem opanovali ve Fabii R5 jedenáct ze dvanácti rychlostních zkoušek a v konečném účtování předčili druhou posádku o více než minutu. „Hustopečský závod je vždy výjimečný jak pro fanoušky, tak i posádky. Často jezdíme smykem na šotolině, což je pro všechny atraktivní. Co se týká náskoku, kluci za námi mají nějaké měřítko, mohou se s námi měřit, porovnávat, dívat se, co jak děláme. Žádnou horkou chvíli jsme tady neměli,“ zmínil hegemon české soutěže Kopecký.

Přední český závodník hustopečské rally jasně vládl od začátku do konce. O jeho triumfu nebylo pochyb zvláště poté, co před startem přišel o hlavního rivala Václava Pecha, jenž musel odstoupit kvůli problémům s motorem. Zbytek startovního pole v hlavní kategorii tedy zápolil především o druhou pozici. Tu si nakonec vyjela košická dvojice Martin Kočí a Radovan Mozner junior.

Drama přinesl souboj o třetí místo, poslední pozici na stupni vítězů si nakonec zajistili Jan Černý s Patrikem Černohorským. „V pátek to nebylo úplně ono, ale v sobotu jsem se dobře vzbudil. Tahali jsme a užil jsem si to. Auto fungovalo skvěle. Ráno jsem sice trošku chyboval a dostali jsme penalizaci pět vteřin za retardér, i když nevím kde, ale asi jsme ho lízli. Museli jsme bojovat do poslední vložky a pro tyhle momenty to děláme,“ podotkl Černý.

Letošní rally se vryje do paměti především množství závodníků, kteří ať už z technických důvodů nebo kvůli nehodě podnik vůbec nedokončili. V pátek odstoupilo přes dvacet posádek, i kvůli nim někteří závodníci finišovali páteční rychlostní zkoušky až dvě hodiny po půlnoci.

V sobotu zase závod ovlivnil požár Fordu Focusu WRC posádky Jana Dohnala s Michalem Ernstem, který shořel na uhel. Oba členové posádky ale vyvázli z nehody v pořádku. „Jsem že všichni naši konkurenti, kteří nějaký problém měli, to přestáli bez úhony, to je vždy hlavní,“ uzavřel Kopecký.