V něm brázdí české i evropské šampionáty už přes tři roky, jenže v dešti, na ledu a ve sněhu ho v zimním závodě prožene poprvé. „V takových podmínkách mám k autu pořád velký respekt, ale prvotní obavy jsme s týmem už překonali a pocit máme dobrý,“ ujistil Rada.
Nový vůz otestoval se svým spolujezdcem Jaroslavem Jugasem především na domácích tratích kolem Hustopečí, které po Vánocích zasypal sníh. „Využili jsme počasí a udělali si test jak na sněhu, tak při oblevě na mokru. Jeden den se nám dokonce poštěstilo, že letiště zamrzlo a zkusili jsme chování auta i na ledě. Myslím, že máme připravené nastavení podvozku na kombinaci sníh a led a víme, jak pojedeme na mokru,“ pochvaloval si Rada.

Jenže seřízení auta pro úzké a klouzavé silnice, na kterých jezdci v Monaku zdolávají nespočet záludných zatáček, je pro závodníky víc než alchymie. Ještě navíc, když Radu čeká premiéra s vozem, jenž má oproti Alfě Romeo 146 náhon na zadní kola. „To je velká výzva. Auta se liší ve stylu řízení, Abarth se ovládá hodně plynem,“ upozornil.
Speciál Abarth 124 Rally RGT.„Nejtěžší bylo najít nastavení auta, aby umělo vůbec brzdit a mělo velkou trakci. Se sněhem jsme neměli zkušenosti a tomu jsme věnovali hodně času,“ zmínil Rada, jehož tým kvůli častým změnám podmínek veze do Monaka dvaatřicet různých pneumatik.
Český jezdec se letos na Rallye Monte Carlo vrací po šestileté pauze, při níž dramatické scény jedné z nejstarších motoristických akcí v historii sledoval pouze v televizi. „Je to těžká rallye, kterou chcete zdolat, a to nám chybělo. Za ty roky se nasbírala výzva závod zkusit s jiným autem a novou koncepcí tratí. Prostředí sice známe, ale rychlostní zkoušky jsou absolutně jiné. Uvidíme, jak se nám bude dařit,“ podotkl Rada.

Oproti poslední účasti v roce 2015 na něj čeká řada změn. Kvůli koronavirovým opatřením se diváci nedostanou do servisu posádek, jenže do něj se přes den nově nepodívají ani závodníci. „Výměna pneumatik bude možná jen ve vzdálené zóně a celou etapu musí auto vydržet bez přístupu mechaniků. I tím je tento závod velmi náročný, a proto nás láká,“ prohlásil Jugas, který se na Rallye Monte Carlo vydá už poosmé a připíše si tak český rekord mezi spolujezdci.
A ještě jednu novinku nabízí tento ročník proslulé soutěže. Veškeré dění závodu se po mnoha letech přesouvá z centra Gapu, rodiště automobilového jezdce Sébastiena Ogiera, do Monaka a jeho přístavu.
„Tentokrát je konec zase na place před kasinem, což je famózní místo, které zná každý z fotografií. Je neuvěřitelné, když tam pak vidíte všechny posádky, jež závod překonaly. Být na jednom místě se světovou špičkou je velké ocenění, protože si myslím, že jde o jednu z nejtěžších klasických rallye,“ dodal Rada.