Letošní ročník mistrovství světa silničních motocyklů se víkendovou brněnskou Grand Prix přehoupl do druhé poloviny. Jihomoravští jezdci Karel Abraham a Jakub Kornfeil tedy mají nejvyšší čas vyřešit, v jaké kubatuře a na jakém motocyklu se představí na startu příští sezony.
Kornfeil zažívá v týmu Redox Prüstel GP výborný rok v kubatuře Moto3, kde je v pořadí jezdců šestý, a formu potvrdil i výborným třetím místem v nedělním domácím podniku. Netají se tím, že se cítí zralý na přestup o třídu výš. „Moto2 je spádová kategorie, kam míří hodně jezdců z jiných šampionátů. Je v ní strašně velký přetlak a týmy ubývají. Nejradši bych měl jasno hned,“ řekl v pětadvaceti letech nejstarší závodník ve své kubatuře.

Pomůže mu ve vyjednávání čerstvé pódiové umístění z Brna? „Pozici jsem si určitě vylepšil, manažeři mě sledují a pootevřel jsem si zase trochu víc dvířka. Nicméně to musím nechat na nich. Přestup není jen o dobrých výsledcích, ale také o penězích. I když výsledky mám, počet potenciálních míst v Moto2 se zužuje,“ říká pilot z Rohatce na Hodonínsku. Pomoct mu navíc může i stabilita výkonů jako jediný v seriálu dojel všech deset dosavadních podniků.

Jihomoravští jezdci v šampionátu:
Jakub Kornfeil (25 let, Redox Prüstel GP, Moto3)
Začátek v MS: 2009 VC San Marina (třída do 125 ccm)
Nejlepší sezona: celkové osmé místo v Moto3 (2016)
Pódia: 2015 druhé a třetí místo (VC Velké Británie a Valencie), 2016 druhé místo (VC Malajsie), 2018 třetí místo (VC České republiky)
Karel Abraham (28 let, Ángel Nieto Team, MotoGP)
Začátek v MS: 2005 VC Španělska (třída do 125 ccm)
Nejlepší sezona: celkové desáté místo v Moto2 (2010)
Pódia: 2010 první a třetí místo (VC Valencie a Japonska)
Abraham si dal jasný cíl. Stávající tým Ángel Nieto po sezoně končí a on chce zůstat v královské kubatuře MotoGP. I o uplynulém závodním víkendu proto intenzivně vyjednával a jeho budoucnost má konkrétnější obrysy. „Skoro každý den máme dlouhé schůzky. Vypadá to nadějně, ale zatím nemáme nic dohodnuté. Ještě jsme si neplácli. Chceme mít jasno co nejdřív,“ naznačuje osmadvacetiletý brněnský jezdec.
Nejčastěji je spojován s týmem Reale Avintia Racing, kde má nahradit Xaviera Siméona. „Podmínky musí stát za to. Od začátku prosazuju, abych jel na Ducati GP18, což je letošní tovární motorka. Je víc podmínek, na kterých se domlouváme, ať už jde o mechaniky, díly, servis. Rozhoduje i to, co zaplatí tým a co my,“ vysvětlil Abraham.
Vůbec poprvé ve Velké ceně České republiky nakoukl do mistrovství světa silničních motocyklů Filip Salač, jenž pravidelně jezdí Red Bull Rookies Cup. Při své premiéře v kategorii Moto3 obsadil čtyřiadvacátou příčku. „Výsledek není důležitý. Poprvé přičichl k prostředí MotoGP s nejlepšími jezdci. Odškrtl si svůj první start, který mu může psychicky pomoct,“ sdělil motocyklový expert Václav Svoboda.

Každá podobná zkušenost Salačovi podle něj přinese důležité kontakty. „Třeba se může pokusit příští rok odjet celý seriál Moto3 a vše je právě o kontaktech. Musí být vidět. K tomu přispěje i premiéra v Brně,“ zmínil.
DANIEL HRBOLKA
VLADIMÍR FORMÁNEK
