Jeho obavy jsou na místě. Říjnová exhibice v Kamýku na Litoměřicku opět prověřila jeho tolik zbídačenou tělesnou schránku. O kaskadérských kouscích totiž může jen přemýšlet.

„Fakt škaredě jsem tam upadl. No, a zlomil si dvě žebra. Docela mě to štve, protože doktoři říkali, že budu muset ještě tak měsíc počkat,“ povzdechl si skokanský veterán.

V šestatřiceti letech toho má za sebou skutečně přespříliš. Především loni jeho početná fanouškovská enkláva zažívala muka.
Rodák z Vrchlabí, jenž se s rodinou uchýlil do Hustopečí, měl na kahánku. Ostravská ČEZ Arena po jeho pádu ztichla jako jeden muž. „Zkoušel jsem trochu náročnější trik, bohužel mi nevyšel,“ zamračeně zapátral Kuchař v paměti.
„Věděl jsem, že spadnu, jenže hlína byla moc měkká. Motorka se do ní zapíchla a já si rozbil hubu. Čelisti na maděru i zuby. Pět měsíců jsem byl mimo.“
I kdyby se na motorku již nikdy nepostavil, v Evropě zůstane jeho jméno pojmem. Coby první muž na starém kontinentu totiž předvedl back flip – salto vzad.

„Je to taková legenda, naštěstí žijící,“ smál se od ucha k uchu Libor Podmol, který je momentálně nejvýraznějším českým freestylovým jezdcem.
„To není atletika. Sice jsem druhý v pořadí mistrovství světa, ale to neznamená, že jsem nejlepší český jezdec,“ zdůraznil jednadvacetiletý talent.
Pomyslné žezlo na domácí scéně Kuchař ale skutečně nedrží v rukou. „Já se ani o nic nesnažím. Na ty mladé kluky už skutečně nemám. Už jsem dávno překročil věk, kdybych měl něco dokazovat.“

Produktivní věk freestylového borce je kolem pětadvaceti let. To on ještě jezdil na zablácených cestách motokros.
„S tímto sportem jsem začal až v devětadvaceti. Hodně pozdě. Mladíci mají náskok. Ne že bych se bál ukázat něco odvážnějšího, rád se přiučím, jenže stále běhám po doktorech,“ mávl Kuchař rukou.
„Ale já mu nevěřím. On se bude chtít předvádět pořád. Podle mého půjde s motorkou až do hrobu,“ mínil Podmol. „ No, jsme kámoši. Takže vím, co říkám,“ zasmál se.

Kariéra Petra Kuchaře se ale podle všeho, i přes stáří a četná zranění, dolů do propasti neřítí. Možná, že se jen najde v trochu jiné branži.
„Dělal jsem reklamy. A taky jsem byl ve filmu XXX, kde se zaskakoval na motorce za Vina Diesela, což byla fuška,“ zavzpomínal si na práci u komerčně úspěšného hitu.



Životopis Petra Kuchaře

Jak se to vše stalo …

… na Silvestra roku 1971, kdy spousta lidí oslavovala příchod novýho roku jsem měl právě nejvíc práce, abych se vydrápal svět. Klaplo to, ale asi víc práce s tím měla máma, protože jsem měl 4 kg. Tím, že jsem se narodil v Krkonoších ve sportovně založené rodině, jsem měl už od začátku daný, že budu mít se sportem v životě asi dost společnýho. Pochopitelně jsem se věnoval lyžování, jak sjezdovýmu tak běžeckýmu a aby toho nebylo málo tak jsem hrál i za Vrchlabí hokej. Jednou v létě mě táta posadil na motorku a už to bylo jasný - od tý doby jsem z ní prakticky neslezl. Na dětství vzpomínám hrozně rád, nikdy sem se nenudil a rodičům určitě vděčím za tvrdší horskou výchovu, která mi v životě pomohla překonat spoustu překážek. Motorky tak nějak patřily do rodiny, táta byl výborný závodník takže já jsem v tom jen pokračoval a navíc po dva roky starším bráchovi jsem měl všechno pěkně nachystaný. Tak jsem se nakazil motorkama, tou nevyléčitelnou chorobou …

Když jsem ve svých sedmi letech začal jezdit, chtěl jsem závodit. Chtěl jsem být jako ti borci, který jsem občas vídal v televizi. Tenkrát mě asi nenapadlo, že to dotáhnu i o něco dál. Po tom, co jsem vyhrál mistrovství republiky, jsem chtěl dovést body z mistrovství světa. No a v sezoně 93 jsem jich dovezl 76. Samozřejmě to ale nebylo jednoduchý. Za vším se skrývaj roky dřiny, odříkání, zranění jak na těle tak i občas na duši. To, co dělám teď je úlet, ale cesta sem nebyla tak přímá, nikdo mi ji nezametal. Všechno nešlo zrovna hladce. Ale ničeho nelituju i když vím, že dost věcí bych dneska udělal jinak, líp. Nebudem se šťárat v minulosti.

Asi to byla závislost na adrenalinu a chuť se na motorce předvádět, co mě v roce 2000 přivedla k freestylu a myslím, je dobře,že se tak stalo. U freestylu si užiju víc zábavy, taky je to atraktivnější pro diváky, což není nikdy na škodu. Neříkám, že je to jednodušší nebo těžší než motocros, je to prostě jiný. Záleží tady víc než jinde na psychice, člověk musí být stoprocentně odhodlanej a koncentrovanej. Předem musíš vědět, co děláš. Aby člověk mohl předvádět takový věci a nezabít se u toho, musí pro to získat patřičnej cit. A samozřejmě být se strachem dobrej kámoš.

Natáčení filmu XXX

Vy, co sledujete akční filmy, jste určitě v kině, nebo v TV měli možnost zkouknout americký snímek xXx. Je to hodně o extrémních akcích na padáku, snowboardech, sněžných skůtrech a mimo to i extrémech na motorkách.

Agent Xandr je moc ve výhodě, že ovládá víc extrémních sportů najednou a tím nemá problém řešit ztracený situace. Často je nucen prchat na motocrossovým biku a používat free style triky. Natáčení týhle šílenosti probíhalo z velký části v Česku. Americká produkce úzce spolupracovala s českýma filmařema a mimo jiné i s pražskou kaskadérskou skupinou FILMKA STUNTS, která je v poslední době dost vyhledávaná filmařema právě ze zámoří pro jejich široký a kvalitní sortiment služeb. S Láďou Lahodou, který má kaskadéry na starost, už nějaký čas spolupracujem a s mou free stylovou činností jsme Američanům opět kápli do noty.

Dost akcí na motorce (převážně ve vzduchu) jsem Xandra (Vin Diesel) i Kolju (Petr Jákl) zaskakoval. Původně Kolju zaskakoval Tomáš Gregovský, dokud si při tréninku nezmordoval nárt a tím mi trochu přidělal práci s jeho záskokem. Zas taková sranda to nebyla, protože filmaři chtěli mít všechno co nejvíc autentický. To znamená, že jsem opravdu lítal v 10-ti metrový výšce v dost náročných figurách na jejich Husqarně, oblíknutej do nepříjemnejch hadrů s báglem na zádech, bez helmy a plešatej coby Xandr a s blond parukou v dlouhým koženým kabátě coby Kolja. Jo a v noci.

Myslím, že jsem tam docela trochu posunul svoje hranice. Ale myslim, že to stálo za to a byla to dost zajímavá zkušenost. Jestli jste xXx ještě neviděli, tak si to půjčte a zkoukněte…akcí tam je rozhodně dost. Máte tady i několik fotek z tréninku pro natáčení na letišti v Praze v Letňanech. A už se zas těšim na další spolupráci s FILMKOU, je to celkem adrenalinovej nářez!!!!!

Kariéra Petra Kuchaře

1987- 15. místo ve Východočeským krajském přeboru

1988
- Půlmistr ČSSR 125 ccm. ČZ, Kawasaki

1991
- Mistr ČSFR družstev. Kawasaki

1992
- Mistr ČSFR 125 ccm
- Mistr ČSFR junior. Kawasaki
- 12. místo Mistrovství Evropy 125 ccm

1993
- Mistr ČR družstev
- 14. místo Mistrovství světa 125 ccm
- vítěz Halocrossu v Kielu

1994
- 2. místo v Halocrossu v Hannoveru
- při GP Maďarska jsem si problematicky rozlámal pravý předloktí. Po šesti operacích a dvanácti měsících marodění jsem se opět vrátil na motorku v červnu 1995.

1995
- 4. místo Mistrovství ČR Supercross

1996
- Mistr ČR Supercross
- Mistr ČR družstev
- Vítěz Halocrossu Brno Rondo

1997
- Mistr ČR Supercross
- Mistr ČR družstev
- Mistr ČR Halocross
- Vítěz Halocrossu Brno Rondo

1998
- Mistr ČR Supercross
- Mistr ČR 125 ccm
- Vítěz Halocrossu Brno Rondo

1999
- 3. místo Mistrovství ČR Supercross

2000
- Mistr ČR Supercross
- 3. místo Mistrovství ČR Supermotard
- začínám s freestylem - 2. místo FMX contest Rondo

2001
- po zranění ramen až 7. místo Mistrovství ČR Supercross
- 3. místo FMX contest Praha Paegas arena

2002
- 2. místo - mez. motokros Top driver - Occiobello Itálie
- 3. místo - mez. FMX contest - Řím
- 1. místo - mez. FMX contest - Cagliari Sardinia
- 5. místo - mez. Mistrovství ČR FMX - Praha T-Mobile arena
- říjen - první pokusy salta v Němčičkách do bazénu.

2003
- 29. 3. mi Martina kývla u oltáře a 9. 10. nám porodila Peťu a Natálku !!!
- 1. místo - mez. FMX contest Plzeň
- 1. místo - mez. FMX contest Olbia - Sardinie
- Back flipová sezona…jako první Evropan jsem Back flip předvedl v srpnu na Sardinii.

2004
- 2. místo - světový pohár ve FMX - Chemnitz Německo
- 1. místo - mez. FMX contest - Plzeň
- 2. místo - světový pohár ve FMX - Madrid Spa.
- 1. místo - mez. FMX contest - Latina Itálie