Na vavřínech rozhodně neusnul. Juniorský mistr světa v klasické kulturistice z roku 2011 Milan Obořil nezahálí. Tvrdým tréninkem jde znovu za svým snem. Břeclavský svalovec má znovu ty nejvyšší cíle. Chce znovu juniorský titul mistra světa v roce 2013, avšak v těžší váhové kategorii.

Když jsme spolu mluvili naposledy, byl jste hlavně trenér dalšího kulturisty Miroslava Čapky. Trénujete jeho nebo třeba další sportovce dál?

Ano, posledně jsme se zabývali Mirkem, mým prvním juniorským závodníkem, kterého jsem připravil na jeho první soutěž. Mira je opravdu člověk, se kterým se mi dobře pracovalo, protože mne ve všem poslouchal a dělal vše, jak jsem mu řekl. S Mirou jsem domluvený, že pod mým vedením ho připravíme na další mistrovství republiky příští jaro, tentokrát ale s větším úspěchem, než bylo letošní čtvrté místo.

Když jste trénoval, měl jste čas pracovat i sám na sobě?

Když jsem připravoval Miru na závody, tak jsem samozřejmě trénoval i sám. Normálně jsem na sobě pracoval potom, co Mira dotrénoval. Kulturista je v přípravě dá se říct celou dobu, když má zájem se připravovat na závody. Vždy je co zlepšovat.

Tento rok jste závodění vlastně úplně vynechal. Jak se na vás podepsalo?

Tento rok ještě neskončil, takže co není, může být. Řekněme, že se mi v hlavě něco rodí, ale uvidíme, jak bude postupovat moje příprava v nabírání svalové hmoty, jelikož mám vysoké cíle. Zatím mi ta pauza jde spíš k duhu, podařilo se mi od loňského mistrovství světa nabrat kvalitní porci nových svalu, hlavně v mých problémových partiích. Podle mého trenéra jsem na sebe dokázal za šest měsíců naplácat čtyři kila čisté svalové hmoty. Pokud to takhle půjde dál, na světový šampionát příští rok bych měl mít takovou závodní váhu, jakou si s trenérem přejeme. Mým cílem je mít asi 87 až 90 kilo.

Nezúčastnil jste se třeba ani tradiční lednické Olympie, abyste utužil vztahy s dalšími kulturisty na okrese?

Lednické Olympie jsem se letos nemohl zúčastnit, protože jsem byl právě s Mirkem na mistrovství republiky v Rumburku. Utužoval jsem tam vztahy s kulturisty v Ústeckém kraji. (smích)

Máte nad sebou nějaký dohled, abyste tréninky neflákal a dostal ze sebe maximum?

Přímo na mém tréninku tady v břeclavském H-fitness nad sebou dozor nemám, ale pravidelně jezdím za mým trenérem do Žďáru nad Sázavou na kontroly formy. Při trénincích se ze sebe snažím vždy dostat maximum, nesnáším, když mám pořád energii v tréninku. Dokud ji nevyčerpám za hranice svých možností, nekončím trénink.

Jak na tom zdravotně jste? Žádné zdravotní komplikace při tréninku nebo únavová zranění?

Zdraví zatím slouží, jak má. Tělo mě poslouchá, jak potřebuji. I když na začátku přípravy po mistrovství světa jsem měl problémy, které ještě doznívaly z tvrdé přípravy. Měl jsem problém se zadržováním vody v těle a měl jsem rozházené minerály, dál jsem si po měsíci cvičení natrhl sval na zádech. Teď už je naštěstí vše v pořádku. Musím zaklepat, ale vše drží. Ještě jsem jen tak náhodou zkusil podstoupit jedno nejmenované měření tuků a svalu v těle, kde mi vyšel docela směšný výsledek. Moje závodní váha, kde jsem neměl na sobě žádný tuk ani vodu, byla 74 kilo. Na měření mi vyšlo, že mám 67 kilo svalové hmoty na sobě a 17 procent tuku, což je celkem směšné. Dokonce i paní co mě měřila, nevěřila, co mi vyšlo za výsledek. Sama uznala, že na sobě tolik tuku nemám a že svalů mám rozhodně víc.

Jak regenerujete? Využíváte saun, masáží nebo vířivek?

Přes týden spím šest hodin a pracuji od pěti skoro šestnácti hodin. V tom musím stíhat trénovat sebe a ještě chystat závodníka. Je to finančně náročný sport, a proto musím tolik pracovat, abych měl peníze na splnění svých snů. A o víkendu se snažím vstávat brzo, řídím se totiž heslem „Pokud chceš snít o úspěchu, tak spi dál, pokud ho chceš dosáhnout, vstávej a realizuj ho dřív, než tě někdo předběhne." Na sauny, vířivky a masáže mi prostě nezbývá čas.

Naposledy jste hledal sponzora pro přípravu na MS v roce 2013. Našel jste?

Ano hledal a stále hledám. Jak jsem řekl, je to náročný sport jak finančně, tak fyzicky. Naštěstí nějaké sponzory se mi podařilo sehnat a za to jsem jim velmi vděčný. Bez nich by nešlo dosáhnout ani loňského mistrovského titulu. Podařilo se mi začít spolupracovat s firmou na doplňky stravy www.sizeandsymmetry.com. Velmi siale vážím i dalších sponzorů jako stavební firma Roman Marcinek, autoservis Belička nebo Madoil Břeclav. Cením si, že ve mně vkládají důvěru, ale bohužel to ještě stále není dostačující na to, abych nemusel pracovat tak dlouho a měl čas na regeneraci. Takže dalším spolupracím se nebráním.

V čem vám sponzor hlavně pomůže a co za to na oplátku požaduje?

Jak jsem říkal, ušetří mi peníze a čas na regeneraci. Na oplátku sponzorům mohu nabídnout možnost zviditelnění, kde sponzora můžu propagovat na oblečení, ve kterém trénuji, formou rozhovorů pro různé webové stránky, v médiích,na mých fanklubových stránek na Facebooku a různým natáčením videí a fotografií.

Kdy plánujete, že poprvé otestujete svou formu na závodech v České republice?

Určitě formu půjdu zase otestovat mezi chlapy, ale tentokrát v nejtěžší kategorii. Nebude to ale dřív než zase asi tři týdny před mistrovství světa na podzim 2013, kdy se konají pohárové soutěže. Dříve to určitě nebude.

MILAN OBOŘIL

Datum narození: 17.1. 1990

Bydliště: Břeclav

Sport: klasická kulturistika

Aktuální míry:

obvod bicepsu – 43,5 cm

obvod hrudníku – 122 cm

obvod stehna – 70 cm

obvod lýtka – 42 cm

Benčpress: cvičí s 90 kg

Mrtvý tah: cvičí se 180 kg

Cviky s jednoručními činkami na biceps: cvičí se 40 kg

DENNÍ JÍDELNÍČEK MILANA OBOŘILA

Ve fázi nabírání objemu svalů:

Snídaně – 200g ovesných vloček s rozinkami a banánem, 1 odměrka proteinu s vodou

Svačina – 100g rýže, 100g kuřecích prsou, ananas

Svačina- 100g rýže, 100g kuřecích prsou, ananas

Oběd – 100g rýže, 150g kuřecích prsou, zelenina

Svačina- 50g rýže, 150g kuřecích prsou, zelenina

Svačina – 1 odměrka proteinu, banán

Svačina 30 minut po proteinu – 100g rýže, 200g hovězí zadní kýty, zelenina

Svačina – 100g rýže, 100g kuřecích prsou, 100g hovězí zadní kýty, zelenina

Večeře – 50g rýže, 200g hovězí zadní kýty, zeleina

Večeře – před spaním – odtučněný tvaroh 250g

Ve fázi diety:

Snídaně – 50g rýže, 100g kuř. prsa

Svačina – 50g rýže, 100g kuř. prsa

Svačina – 50g rýže, 100g kuř. prsa

Oběd  – 50g rýže, 100g kuř. prsa

Svačina – 1 odměrka proteinu bez cukru

Svačina – 50g rýže, 100g kuř. prsa

Svačina – 50g rýže, 100g kuř. prsa

Svačina – 100g kuř.prsou, zelenina

Večeře – 100g kuř.prsou, zelenina

Večeře 2 před spaním – 1 odměrka proteinu bez cukru