Martin Rada už v sobotním dopoledni prorokoval, že monacký déšť nevěstí nic dobrého a v kopcích nad knížectvím čekají na posádky opravdové galeje. A to se potvrdilo.

Hned první průjezd úvodního testu závěrečného dne přes kultovní Col de Turini přinesl výrazné změny ve výsledkové listině. Hustopečská dvojice se po jejím absolvování posunula kupředu až na dvaadvacátou příčku.

„Průjezd přes Col de Turini byl nepředstavitelný. Opravdu nic tak těžkého jsem v životě nejel. Určitě jsme udělali dobře, že jsme na auto obuli úplně nové pneumatiky. Asfalt pokrývala sněhová břečka, místy se jelo po ledu, s vyšší nadmořskou výškou trať přimrzala. Cesta byla nesmírně uklouzaná, a když se auto dostalo jen na chvíli mimo stopu, hrozil výpadek či náraz do blízké skály," popisoval noční můru řidičů Rada.

A podobně mluvili i ostatní účastníci nejslavnější rallye, včetně absolutního vítěze Sebastiana Loeba, který přiznal, že někdy nešlo jet víc než třicetikilometrovou rychlostí. I přesto vyhrál v Monte Carlu posedmé a Radu nechal s více než hodinovou ztrátou za sebou.

„Naše první krizovka přišla kousek od Latvalova pola a pohled na další rozházená auta kolem trati nás rovněž notně přibrzdil," popsal průjezd hustopečský jezdec.

Statisticky posledním dokončeným testem Rady s Jugasem byla patnáctá erzeta, druhý průjezd Moulinetu byl kvůli havárii jedné z posádek zrušený a Alfa dostala přidělený náhradní čas. Poslední dvě zkoušky nakonec byly z bezpečnostních důvodů zrušené úplně.

„Na tom jsme bohužel trochu prodělali. V prvním průjezdu jsme dojeli auto před námi, ale nemohli jsme ho předjet, takže dosažený čas nebyl úplně nejlepší. Komisaři ale z něho vycházeli při přidělování časů v druhém průjezdu, a tak nás celkově přeskočila dvě auta. Chvilku nás to mrzelo, ale nakonec převážila radost z dokončení tak náročného závodu," radoval se Martin Rada.

A měl proč. „Určitě to bylo, z hlediska podmínek, nejtěžší Monte, které jsem kdy odjel. O to více těší náš výsledek, figurujeme v desítce dvoukolek a dostali jsme i poháry za vítězství ve třídě osm. Opět se potvrdilo, že Monte je každým rokem naprosto odlišným závodem, i proto se na tento slavný závod rád vracím," uzavřel pilot Agrotec Racing Teamu.

„Musíme moc poděkovat za spolupráci Štěpánu Vojtěchovi se Zdeňkem Hrůzou, kteří nám poskytovali důležité informaci o stavu rychlostních zkoušek. Na tomto základě jsme se rozhodovali o volbě pneumatik. Alespoň na zahraničních závodech drží české posádky při sobě," doplnil spolujezdec Jaroslav Jugas.

KONEČNÉ POŘADÍ:

Loeb, Elena (Citroën DS3 WRC) 5:18:57,2Ogier, Ingrassia (Volkswagen Polo WRC) –1:39,9Sordo, Del Barrio (Citroën DS3 WRC) –3:49,0Hirvonen, Lehtinen (Citroën DS3 WRC) –5:26,3Bouffier, Panseri (Citroën DS3 WRC) –8:13,1Östberg, Andersson (Ford Fiesta RS WRC) –12:03,7Prokop, Ernst (Ford Fiesta RS WRC) –23:27,3… 24. Rada, Jugas (Alfa Romeo 147) –1:09:34,6