Martin Rada startuje na Monte už potřetí, ale podobné podmínky zatím nezažil. Na známém testu St. Bonnet si každý rok užíval jízdu po zasněžené vozovce, avšak letošní ročník je výjimkou. Místo sněhu jsou tratě měřených testů spíše pokryté blátem. Řada úseků navíc byla vlhkých a ve spojení s nečistotami hodně klouzavých.

„Byla to ze začátku klasická mokro suchá soutěž, jakou známe z domácích luhů a hájů. První test byl napůl suchý a mokrý, ale vzhledem k počtu aut před námi tam už bylo hodně bláta. Samozřejmě z jezdeckého hlediska bych si sníh přál, byla by to větší zábava. K Monte to vždy tak nějak patřilo. Bohužel, tentokrát to bylo spíše o blátě,“ komentoval průběh Martin Rada.

V té době figuroval na 43. místě, které si o víkendu ještě vylepšil. „Průběh třetího dne byl nesmírně zajímavý. Měli jsme informace o nevlídných podmínkách na tratích dopolední sekce, proto jsme na Alfu obuli mokré pneumatiky s hlubokým vzorkem. Řada konkurentů jela na intermédia, ale brzy se ukázalo, že se naše volba vyplatila,“ těšilo zkušeného Radu.

Na startu hodně pršelo, následně se objevila mlha a na vrcholcích to hodně klouzalo. Na následujícím dvanáctém testu byla situace ještě horší, takže jsme před startem nazuli dvě pneumatiky s hrotem s rezervy na přední nápravu. Opět jsme tím neprohloupili, neboť v průběhu testu se vystřídala břečka, sníh, mlha a závěr byl totálně na ledu. Určitě to byla nejnáročnější část soutěže,“ popsal Martin Rada.

Změny klimatických podmínek však nepřestaly. „Bohužel, podmínky se vrátily do suchého režimu. Jeli jsme měkkých pneumatikách a test jsme s vidinou následného dvě stě padesát kilometru dlouhého přejezdu do Monaka projeli bez maximálního rizika. Věřím, že se v posledních osmdesáti náročných kilometrech nepřipravíme o solidní výsledek,“ doufal v pátek hustopečský jezdec.

Nic zvláštního se ale nestalo a Martin Rada s Jaroslavem Jugasem se svou Alfou Romeo dojeli po pěti dnech do cíle jednoho z nejslavnějších závodů rally.