Úvod soutěže přinesl posádce hustopečského týmu mírné komplikace. Oproti seznamovacím jízdám se výrazně změnily podmínky. Dříve suché asfalty pokryly ledové plotny a zbytky sněhového podkladu.

Avšak ještě před jeho prvním průjezdem postihl Martina Radu s Jaroslavem Jugasem za polovinou úvodního testu defekt pneumatiky. Na vložce pak měnili pravé přední kolo a nabrali ztrátu.

„Prvních osm deset kilometrů vložky bylo vlhkých, pak přišel hrozně klouzavý úsek. Ale docela zdárně jsme ho probruslili. Za polovinou zkoušky jsme v jedné zatáčce trefili kámen a prorazili kolo. Museli jsme ho samozřejmě vyměnit, což nás stálo tři minuty,“ popsal smolný okamžik Martin Rada.

Ve druhé vložce patřil české posádce solidní 40. čas. „Na přejezdu jsme nazuli na přední kola komplet pneumatiky s hrotem, což se ukázalo být skvělou volbou. Začátek byl sice sušší, ale v nejvyšších partiích testu bylo hodně namrzlých zatáček. Zajeli jsme výborně a s časem jsem byl spokojen,“ řekl jezdec Alfy Romeo.

V odpolední sekci pokračovala česká dvojice ve stabilních výkonech a bez zásadních komplikací přivezla svou Alfu Romeo do večerního servisu. „V posledním testu se začalo už stmívat, navíc podmínky byly hodně zrádné. Řada míst byla nebezpečných, a tak jsme raději zvolnili, abychom se vyvarovali možných problémů,“ řekl Martin Rada.

Posádka Agrotec racing teamu absolvuje soutěž bez klasických špiónů. Má jednoho konzultanta, a to stačí. „Popisuje nám podmínky na trati, sděluje mi hodně poznatků o zrádných místech. Sice nemáme informace o každé konkrétní zatáčce, přesto jsou ty informace k nezaplacení,“ uzavřel hustopečský jezdec.