Potenciál tohoto stroje je o mnoho vyšší, než na jaký byl dosud břeclavský mladík zvyklý, a tak se opět učil a sžíval s ještě větší sílou motoru. V předposledním tréninku přišel ošklivý highsider a Pálka po pádu skončil v péči záchranářů. Naštěstí pro něj z toho bylo “ jen“ pohmožděné levé zápěstí a rameno.

Na začátku první kvalifikace začalo mrholit a Matyáš bojoval nejen s bolestí a ztuhlostí potlučených míst po pádu, ale i s vlhkou tratí. Bohužel z toho byl poslední kvalifikační čas. Do druhé kvalifikace se Pálka snažil rameno a zápěstí rozhýbat a rozmasírovat. Nakonec se umoudřilo i počasí,a tak si zajistil sedmou pozici na startu.

V prvním závodě sváděl Pálka boj o třetí místo, ale pak se během závodu začala projevovat závada na spojce. Ani ne půl kola před cílem se motorka úplně zastavila. „Nemohl jsem se dočkat závodů na nové a silnější motorce. Jízdu jsem si užíval. Bohužel pak došlo k pádu a také poruše motorky,“ litoval Matyáš Pálka.

Do druhé rozjížďky tým zvolil jiné nastavení i lehčí převod pro lepší výjezdy ze zatáček. Po výborném startu se Pálka držel na třetím místě, ale protože ještě nemá dost zkušeností s tímto nastavením, tak ho to vůči soupeřům zpomalovalo.

I když o svou pozici přišel a postupně se propadl až na páté místo, díky chybě soupeře a jeho uklouznutí dokončil závod na výborné čtvrté příčce.

Celkově kvůli nedokončenému závodu stačil součet bodů na poslední místo, ale přesto druhý závod ukázal potenciál jezdce i motorky. „Odjíždím z Itálie potlučený, ale s vidinou šance boje o pohár v dalších závodech. Musíme poděkovat továrnímu týmu GHR za skvělou práci a podporu v průběhu celého víkendu,“ dodal Pálka.

Dalším závodem, kde se tým představí, je Trofeo Marco Simoncelli ve Ferraře.