Startovní listina Barum rally čítala na domácí poměry nezvyklý počet třinácti speciálů, což samozřejmě hustopečskou dvojici pozitivně nabudilo už před startem. „Věděli jsme, že se každá z nich, zejména domácí valašské posádky, budou chtít dostat co nejvýše a dobře si zazávodíme," vrátil se před začátek závodu Martin Rada.

Výpomoc v boxech

Bohužel, v průběhu seznamovacích jízd zasáhla tým nemilá zpráva o nemoci dvou stabilních mechaniků. Ale i narychlo vyslaná „výpomoc", která se takového závodu zúčastnila poprvé, se zhostila svého úkolu na jedničku.

Při přejímkách techničtí komisaři nepřipustili ke startu vůz Francouze Dominika Laurenta a namále měly i „Alfa Ladies", startující tentokrát s vozem Renault Clio.

Martina Daňhelová, která startuje s alfou v seriálu sprintrally, však na „Barumce" nechyběla a do závodu vstoupili s Karolínou Jugasovou druhým časem na zlínské speciálce za Alfou Romeo 147 Martina Rady s Jaroslavem Jugasem.

„Páteční městská erzeta měla naznačit, kdo se bude kde pohybovat. Začali jsme čistě, bohužel při posledním ze tří okruhů jsme dojeli rakouskou posádku a chvíli nám trvalo, než jsme našli vhodný prostor k jejímu předjetí. Sice nás to stálo nějaké vteřinky, přesto jsme šli spát s náskokem čtyř sekund," uvedl navigátor Jaroslav Jugas.

V pokračování první etapy Rada s Jugasem postupně navyšovali své vedení. Za jejich zády se na zkouškách střídali Vaňhara, Lunga a Petr Pelech. Postupně zrychlovala i Daňhelová.

„Auto nám fungovalo skvěle, ale nesvezli jsme se na čtyřech zkouškách a často jsme naháněli čas spíše na přejezdech než na ostrých erzetách. Bohužel je to daň trendu dlouhých zkoušek. Ty jsou jezdecky sice atraktivní, ale v případě problémů na to posádky vozů slabších tříd doplácí," komentoval vývoj závodu Martin Rada.

Spálené gumy

Předpovědi meteorologů na se tentokrát shodovaly s realitou, a tak od brzkého rána tratě skrápěl vydatný déšť. „Nasadili jsme mokré pneumatiky, ale nejnáročnější test Maják byl opět zrušený. Navíc další vložky Jankovice a Žlutavá byly spíše sušší, takže jsme naše pneumatiky doslova spálili. I díky tomu jsme utrpěli dílčí porážky ve třídě, což však nemělo vliv na průběžné výsledky," objasňuje strategii hustopečský jezdec. „Do poslední sekce jsme vsadili na měkkou směs a prvenství jsme bezchybnou jízdou udrželi až do cíle," doplnil šťastný Rada.

Martin Rada s Jaroslavem Jugasem se svou alfou kromě vítězství ve třídě obsadili jedenácté místo mezi dvoukolkami a celkově zakončili Barum rally na 28. pozici.