Úvodním testem obou sekcí prvního dne bude nová RZ 1/5 Vrbice. S délkou přes šest kilometrů (6,15 km) bude jednoznačně nejkratší, ale pro posádky bude jakýmsi odrazovým můstkem do následujících, podstatně náročnějších vložek. Atraktivní místa najdou fanoušci přístupy z obce Čejkovice.

V rychlém sledu bude naopak následovat nejdelší zkouška letošního ročníku Agrotec Mogul rally – RZ 2/6 Boleradice (18,51 km). Podoba zkoušky vychází z loňského ročníku, drobné úpravy doznala od startu a cíle.

Posádky budou postupně míjet obec Bořetice, nejvyšší bod trati nedaleko rozhledny u Kraví hory, dále Němčičky a v poslední řadě Boleradice.

Stejnou podobu jako v loňském ročníku bude mít RZ 3/7 Šitbořice – Čepro (9,58 km). Start je na počátku širokého klesání se sérií zatáček do obce Martinice.

Poté se soutěžní posádky dostanou po obslužných komunikacích až k obci Šitbořice, kterou vložka objíždí. Následný průjezd obcí bude zpestřen levým vracákem mezi obrubníky těsně před cílem.

Poslední testem prvního dne hustopečské soutěže bude RZ 4/8 Hustopeče – Würth (11,35 km). Tento test je kombinací dvou úseků z minulého roku, nová pasáž pak dovede soutěžní vozy do jejího cíle. Start je v Hustopečích a trať pokračuje sérií zatáček ke známému úseku po hraně rybníka, kde ani letos nebudou chybět potápěči a vodní záchranáři. Další kilometry dovedou posádky až do Kurdějova a po hlavní silnici až na závěrečnou šotolinovou pasáž podél dálnice až k cíli.

„Zejména boleradický test skrývá hodně zajímavých míst a bude bezesporu nejtěžším. Ale domnívám se, že hodně záludná může být i úvodní zkouška. Je zcela nová, jede se jako první a obsahuje několik míst, která jsou hodně zrádná,“ uvedl ředitel soutěže Rudolf Kouřil.

TOMÁŠ PLACHÝ