Pátý start dvojice Agrotec racing teamu Martin Rada Jaroslav Jugas na slavné Rallye Monte Carlo určitě neskončil tak, jak všichni členové týmu doufali. Červenobílá Alfa Romeo 147 sklouzla v závěru páté erzety z trati a poškodila závodní speciál natolik, že nebylo možné pokračovat dál.

Martin Rada startoval na Monte poprvé v roce 2009 a v cíli obsadil 21. místo. Loni, při čtvrtém dokončeném ročníku, z toho byla 24. příčka v absolutní klasifikaci WRC a vítězství mezi „dvoukolkami" skupiny N (dříve jeho třídy 8).

K podobnému výsledku určitě měla hustopečská alfa nakročeno i v letošním ročníku, který provázelo velice nevlídné počasí. „Nejlépe to naznačuje fakt, že z téměř sedmdesáti posádek na startu jich na cílovou rampu před knížecím palácem v Monaku vyjelo jen čtyřicet," poznamenal Rada.

Motivace trvá

Jezdec Agrotec racing teamu při předstartovních debatách naznačoval, že by páté úspěšné zdolání Rallye Monte Carlo zřejmě definitivně uzavřelo jednu etapu jeho závodění. A v Monte Carlu, ač přiznává, že se jedná o nejnáročnější závod ve světovém šampionátu, by už více nestartoval.

„Pro každého, kdo jezdí rallye, je Monte Carlo velkým pojmem. Neznám nikoho, kdo by si ho nechtěl zkusit. I proto jsme s týmem zahájili sezonu 2009 právě na tomto kultovním závodě," vzpomíná hustopečský jezdec.

„Každý ročník je na Monte jiný. Každý je nějakým způsobem obtížný. V minulosti třeba množstvím sněhu, letos zase velkým množstvím vody a spoustou vytahaného bláta. A částečně i novými tratěmi. I proto byl start vždy novou výzvou, byl neopakovatelný, nevyzpytatelný," dodává hustopečský jezdec.

V letošním ročníku Martin Rada s Jaroslavem Jugasem cíl závodu, jehož první ročník se jel před více než sto lety, nespatřili. Důvodem byla havárie už v páté rychlostní zkoušce. „Nejvíce to odnesl levý zadní bok. Jinak to zase tak velká rána nebyla. Ochranný rám a další věci jsou v pořádku. Když jsme auto dostali z příkopu na silnici, nastartovali jsme a dojeli alespoň za nedaleký letmý cíl vlastní silou," popsal monacké „ztráty" Martin Rada.

Zklamání vyprchalo

A právě tento incident notně pozměnil původní plány hustopečské stáje Agrotec racing team. A proto se zdá, že to pro Martina Radu nebyl poslední start na slavném závodě.

„Byl jsem po výpadku hodně zklamaný. Navíc z toho, že jsme skončili tak brzy. Přece jen bych se chtěl s Monte rozloučit na cílové rampě u monackého paláce. Takže vše zůstává otevřené a udělám maximum pro to, abych další sezonu zahájil opět na startu Rallye Monte Carlo 2015," doufá na závěr Martin Rada.