Na startovní pole, kde byla kromě domácích závodníků i celá spousta motoristů z České republiky, se Rada postavil se startovním číslem 73.
 
To mu však přiliš štěstí nepřineslo. „V sedmé rychlostní zkoušce mi nešla vyřadit trojka. Jednu rychlostní zkoušku jsme ještě dojeli, ale dál už nás porucha nepustila,“ pronesl zklamaně hustopečský závodník.
 
Odstoupení ze závodu jej mrzelo o to víc, že v loňském ročníku neměl ve své kategorii konkurenci. „Navíc jsme přišli o to nejlepší,“ litoval Rada.
 
„Jako další na pořadí byla večerní „erzeta“ na sněhu. Na tu jsem se tolik těšil a nakonec jsem si musel nechat zajít chuť. Vždyť je to jediný závod v sezoně, který se jezdí na sněhu. Proto má tento podnik jedinečné kouzlo,“ komentoval Martin Rada specifika rakouského závodu.
 
Proto Radovi také chybí zkušenosti s tímto povrchem. „Na sněhu se stále učím. Měli jsme třeba problémy s hřeby na pneumatikách. Jeli jsme s nimi, i když byla rychlostní zkouška na asfaltu,“ smál se hustopečský závodník.
 
Sezona tak pro něj a jeho navigátora Petra Romana nezačala přiliš pozitivně. Jejich největšími konkurenty se tak po úvodním podniku stala posádka Petr Křížek – Petr Chlup.
 
Ti se svojí Hondou Civic type R nejlépe zvládli osmnáctou rychlostní zkoušku a dostali se tak ve své kategorii do vedení před dvojici domácích závodníků Hartl a Wollinger, kteří oba řídili Ford Fiesta ST.