Sehraná posádka Alfy Romeo 147 tak svou třetí účast na nejprestižnější tuzemské rallye přetavila ve vítězství. „V roce 2005 jsme byli až šestí, což bylo velmi špatné. Loni jsme už skončili stříbrní. První příčka z letošní „Barumky“ je ale skvělá,“ rozplýval se po dojezdu do cíle Martin Rada.
Na Barum Rally, českém motoristickém svátku, absolvoval na dvě sta šedesát kilometrů rychlostních zkoušek. Celkově v rámci závodu najel sedm set padesát kilometrů. „Bylo to neuvěřitelně namáhavé. Hlavně úseky Pindula a Troják. Jsem rád, že jsme vůbec dojeli,“ přiblížil Rada náročnost pasáží na zlínských kopcích.

Rada se zkušeným spolujezdcem Petrem se ale mohli po náročných víkendových jízdách radovat dvojnásob. Triumf ve městě obuvi jim přinesl také celkové vítězství v šampionátu jejich kategorie. „Je to můj splněný sen. Určitě jsem dosáhl na svůj největší úspěch v kariéře. S vozem, kterým disponujeme, jsme dosáhli úplného maxima,“ pochvaloval si Rada.

Vedení Autoklubu Agrotec, jehož hustopečský pilot hájí barvy, tak bylo mile překvapeno. „Před startem sezony jsme se bavili o tom, že bychom mohli skončit do třetího místa. Určitě jsou překvapeni, že jsme vyhráli,“ domníval se Rada.
Zkušený pilot ale přesvědčil o svých nemalých kvalitách již na úvod ročníku, kdy ovládl rakouskou Rally Jänner a zrádnou Rally Šumava. „Myslím, že tady se všechno nastartovalo. Tato vítězství nám k celkové výhře v šampionátu velmi pomohla,“ vysvětloval Rada.

Napřesrok už ale možná příznivci motoristického sportu Martina Radu za volantem Alfy Romeo 147 neuvidí. „Samozřejmě mám zájem jezdit ve vyšší kategorii. Ale uvidíme, jak to bude. Pokud v N3 zůstanu, chtěl bych obhájit titul, což bude nesmírně náročné,“ přemítal.
Jeho rudý vůz mu ale ještě minimálně jednou poslouží. „Ještě nás čeká poslední závod roku v Příbrami. Chceme především dojet, ale určitě to nevypustíme, i když máme celkové vítězství jisté,“ uklidňoval Rada fanoušky.