Prioritou Agrotec racing teamu jednoznačně byla obhajoba domácího titulu v mistrovství České republiky ve třídě 8. Její konkurence se proti loňské sezoně zvýšila a první závody ukázaly, že to pro Radu s Jugasem nebude procházka „růžovou zahradou". V Českém Krumlově skončil Rada druhý, vyhrál na Šumavě, ale pouze stříbro brali na domácím závodě v Hustopečích, kde je o prvenství připravil defekt pneumatiky v předposlední erzetě.

„Třída osm letos zažívala renesanci. Nejen v mistrovství republiky, ale také ve sprintrally, a z toho mám velkou radost. Věřím tomu, že i při výhledu do sezony 2015 lze opět očekávat podobný trend," potěšilo Radu.

Vzhledem k účasti na Rallye Monte Carlo 2014 začala pro Radu s Jugasem domácí sezona až květnovým Krumlovem. „V prvním závodě jsme se museli sklonit před Honzou Lungou, ale za čtrnáct dní na Rally Šumava jsme už zvítězili a začalo se schylovat k velké bitvě na domácím poli," ohlížel se za úvodní částí domácího mistrovství hustopečský jezdec.

Domácí prokletí

V červnu na Agrotec Petronas Rally v Hustopečích svedl Rada s Lungou opět vyrovnaný souboj a nebýt defektu v předposlední rychlostní zkoušce, tak by snad vítězství i na domácím závodě uhájil.

Červená Alfa Romeo 147 tak udělala hlavní krok k zisku letošního českého titulu ve třídě 8 až na dvou nejprestižnějších podnicích – mladoboleslavské Rally Bohemia a zlínské Barum rally. V obou těchto prázdninových podnicích Martin Rada s Jaroslavem Jugasem zvítězili. A to jim nakonec jeden závod před koncem sezony zajistilo definitivu mistrovského titulu.

„Bohemia rally a Barum rally patří k nejhezčím a nejnáročnějším soutěžím celého šampionátu. Na Bohemii jsme svedli krásný souboj s Michalem Vaňharou, který jel s Jardovou dcerou Karolínou, a rodinný souboj a sázku jsme nakonec s Jardou vyhráli a mohli si užít vítězství," oddechl si Rada.

Start na závěrečném závodě Rally Příbram tak byl pro hustopečskou posádku pouze formalitou. Na sedadle spolujezdce zaskočil Tomáš Plachý, ale při společné premiéře jim nebylo souzeno spatřit cílovou rampu.

„Ještě po první etapě jsme figurovali na prvním místě ve třídě, v druhé etapě nás ovšem vyřadila technická závada převodového ústrojí," pokrčil rameny zkušený jezdec Agrotec racing teamu.

A podobně bohužel pro Martina Radu s Jaroslavem Jugasem dopadl i závěrečný podnik sezony, kterým byla rakouská Waldviertel rallye.

Selhala převodovka

Alfa i hustopečský jezdec se premiérově představili na nezpevněném povrchu. V první etapě ovšem hustopečský tým opět potrápila nefunkční převodovka, závod tak dokončili jen v rámci superally.

„Celý měsíc jsme připravovali Alfu na start na Waldviertel rallye, těšili se na první kilometry na tomto povrchu. Jelikož to se sněhem v posledních letech není valné, pojali jsme start jako trénink na Monte Carlo 2015. Bohužel, na pátečních asfaltových zkouškách došlo k poruše převodovky a museli jsme už z páté erzety odstoupit," připomenul jedno z mála letošních zklamání Rada.

Ukázal ale, že se Alfa jen tak nevzdává, v noci mechanici auto opravili a ráno nastoupili v rámci superally do závodu. „Velký podíl na tom měl tým mechaniků Luboš Horáček, Pepa Bláha a Tomáš Kříž. Přes noc dovezli do Rakouska novou převodovkou, s úctyhodným nasazením ji brzy ráno vyměnili. To vše v dešti a zimě, která v Rakousku panovala," pochválil rada na dálku své snaživé servisáky a pokračoval.

„Závodit na šotolině je úžasná zábava, auto fungovalo, krásně se nechalo vodit na klouzavém povrchu. Získal jsem nové zkušenosti, krásně jsme si s Jardou zazávodili a už nyní víme, že se na šotolinu ještě vrátíme."

Mnohem důležitějším zahraničním startem byla pro Agrotec racing team už pátá účast na Rallye Monte Carlo. Kultovní soutěži, která v lednu 2014 otevírala seriál mistrovství světa.

„Rád jsem se na Monte vrátil. Je to unikátní soutěž. Ač se některé rychlostní zkoušky opakují, každý rok jde v podstatě kvůli rozdílným podmínkám na tratích o nový závod. A to mě na Monte fascinuje. Při pátém startu jsme se chtěli na cílové rampě u monackého paláce s touto soutěží rozloučit, ale letos nám nebylo souzeno spatřit cílovou rampu. Na pátém rychlostním testu jsme havarovali," vrátil se na Rallye Monte Carlo Martin Rada.

„Jak už jsem tehdy uvedl, tímto způsobem na Monte skončit nechci. Ne mimo trať. Proto jsem tým od září začal zase připravovat na lednový start. Nyní jsme v závěrečné fázi," přiznává hlavní jezdec Agrotec racing teamu.

Nucené loučení

Vzhledem ke končící homologaci Alfy Romeo 147 bude Rallye Monte Carlo definitivně posledním startem hustopečského týmu ve spojení s tímto soutěžním speciálem ve světovém šampionátu.

„Po roce 2015 už s Alfou nebudeme moci v startovat v mezinárodních závodech mistrovství světa. Doma to ale nebude problém. Takže příští rok plánujeme po návratu z Monte účast v mistrovství České republiky ve dvoudenních soutěžích. A postupně se budeme ohlížet po novém voze," přiznal Rada, že se s Alfou pomalu, ale jistě rozloučí.

Jelikož ale domácí šampionát obsahuje pouze šest závodů, tak vyjede jistě i do zahraničí. „Chtěli bychom přidat dva zahraniční starty. Kde to bude, to se ještě uvidí," naznačil plány Martin Rada.