„Manažer této stáje pan Gric mě oslovil už v zimě, ale až do jara probíhala jednání o technické podpoře,“ sdělil Marek Svoboda, bývalý závodník vytrvalostního seriálu Endurance. „Přijal jsem tu zprávu s obrovským nadšením. Toužil jsem po tom celou zimu a také tomu přizpůsobil přípravu jak techniky, tak fyzičky se kterou mi pomáhá atletický trenér Jirka Komínek. Je to největší soutěž, kterou mohu v životě dosáhnout. Ve světě čtyřtaktních motorů je to největší závod na této planetě,“ neskrýval své nadšení Svoboda.
Markovi bylo nabídnuto využití technického zázemí tovární značky Yamaha, která na letošní sezonu angažovala jezdce jako Noryuki Haga či Troy Corser. Vzhledem k našim možnostem jsme se však rozhodli vstoupit do seriálu na našem již připraveném a otestovatném motocyklu YZF R1 06. „Je to technika srovnatelná s ostatními a bude záležet na tom, jak se uvedeme v prvních dvou závodech v Assenu a Monze.
Pokud bude vše v pořádku a dojde k dohodě o materiální podpoře ze strany Yamahy, tak budeme absolvovat celý seriál,“ vysvětloval Marek Svoboda. Jeho handicapem bude to, že testy probíhaly na pneumatikách Dunlop a seriál MS Superbiků je podporován značkou Pirelli, kterou mají povinnost použít všichni jezdci. A rozdílnost použití směsí těchto značek je pro závodníky markantní.
Debut Marka Svobody na MS Superbiků se uskuteční již tento víkend na nizozemské trati v Assenu a promotér akce akceptoval dokonce Markovo starovní číslo 85, se kterým bude hájit barvy svého týmu YAMAHA Junior Pro SBK a barvy ČR. Marek Svoboda je druhým českým jezdcem v soutěži. Od začátku sezóny jezdí tento seriál také Jakub Smrž, který sedlá svoji Duccatti „Známe se od vidění, potkáváme se, zdravíme se. Jakub je hodný kluk a komunikace s ním bude určitě bez problémů,“ svěřuje se Marek Svoboda.
Snad ho při seriálu superbiků nebude provázet smůla, kterou měl při brněnském závodu. Již mnohokrát připomínaná příhoda, při kterém jel kvůli závadě na motoru pomalu po vnějším okraji, když v tom se zezazdu v plné rychlosti přiřítil Brit James Toseland. Ten už stačil jen zabránit bezprostřední srážce. Vedení závodu Svobodu trochu podivně diskavalifikovalo a on tak na startu obou závodů chyběl.