Zastupitel Luboš Krátký už nejméně dva roky prosazuje vytvoření nových cyklistických stezek ve směru z břeclavského centra do městských částí Poštorná a Charvátská Nová Ves.

„Je to jedna z nejpalčivějších věcí, které Břeclav trápí. Myslím zároveň, že je řešitelná, i když by to určitě nebyla levná záležitost,“ míní Krátký, který by rád vedl cyklostezku například ze sídliště Na Valtické směrem přes odlehčovací rameno řeky Dyje k centru města.

„Další cyklostezka, nejlépe dvouproudová, by mohla vzniknout od Penny Marketu do Poštorné,“ navrhuje Krátký. Za mostem přes odlehčovací rameno Dyje navrhuje například napojení na hráz, která vede směrem do Poštorné a dál k Charvátské Nové Vsi.

Břeclavský starosta Dymo Piškula Krátkého plány nezavrhl. Naopak naznačil, že by se o takovém projektu dalo uvažovat, pokud by se městu podařilo sehnat peníze například z evropských fondů. Letošní rozpočet města totiž na cyklisty nemyslí.

„Město chce řešit budování dalších cyklostezek. Dokončujeme studii, na kterou budeme žádat dotační tituly. Některé plány ale nebude lehké prosadit, neboť by nové cesty pro cyklisty vedly přes záplavové území či oblast Natury 2000,“ vysvětlila břeclavská místostarostka Dagmar Adámková.

Podle jejích slov se dá jednat také o určitých úpravách na hrázích, samozřejmě s patřičným souhlasem správce toku, kterým je Povodí řeky Moravy. Základem bude vytipování možných tras. „Čím více cyklostezek bude Břeclav mít, tím bezpečněji se bude cyklistům jezdit. Myslím, že je to zájem každého zastupitele,“ prohlásila Adámková.

Rozhodně pro vytvoření nových cyklistických pruhů v Břeclavi je i vedoucí tamního dopravního inspektorátu Jiří Mach. „Kde to jen trochu půjde, podpoříme každý záměr, s nímž správce komunikace přijde. Z hlediska bezpečnosti je důležité oddělit cyklisty co nejvíc od ostatního provozu,“ podotkl Mach. Zároveň si uvědomuje obtížnost situace. „Ideální stav se bude hledat asi těžko,“ doplnil.

Dopravní policisté zatím moc návrhů na zlepšení dopravní situace v souvislosti s cyklisty neobdrželi. Stejně tak by se podle Macha mohlo lidem na kolech lépe dýchat i v centru města. Tam jim totiž stojí v cestě několik omezení, která mnozí z nich nerespektují a každodenně tak hazardují se svými životy. Peníze na zlepšení systému však městu chybějí.