Starosta Břeclavi Dymo Piškula by byl nejradši, kdyby v areálu vystěhované Tranzy vyrostly nové bytové domy, třeba v kombinaci s obchodní zónou. Vedení podniku sice s městem o možnostech jedná, nakonec ale bude záležet hlavně na vůli Tranzy. Zástupce strojírenské společnosti říká: "V současné chvíli nás to nějak divoce netlačí."

„Je to otázka poptávky a nabídky. Máme zainvestované v Lednici, kam jsme přesunuli výrobu, takže bývalý areál je teď vlastně navíc. K našemu byznysu ho nepotřebujeme,“ poukázal předseda představenstva Tranzy Antonín Pokorný.

Prioritou podniku není podle jeho slov ždímání peněz za každou cenu. Dokonce o možnostech jedná z městem. „Podle mě by tam mělo vyrůst něco vhodného, co zapadne do koncepce města. Rozhodně se nebudeme bránit žádnému rozumnému návrhu,“ podotkl Pokorný.

Podle břeclavského starosty to ale není vše. Pokorný nezmínil další důležitou okolnost, kvůli níž je situace mnohem složitější. „Celý areál je podle mých informací zastaven jedné bance,“ uvedl Piškula. Jak dodal, vedení města se bude muset zorientovat, jak tyto věci pokračují dál.

„Město do toho nějakým způsobem vstupovat bude,“ vzkázal Piškula s tím, že zástupci radnice nicméně nejsou v pozici, kdy by si mohli něco výrazně diktovat. „Budeme se snažit společně najít co nejpřijatelnější řešení pro toto území. Kdyby pozemky koupil nějaký další strojírenský podnik, pro okolí by to byla větší zátěž než například obytná či obchodní zóna,“ míní starosta.

„Je to otázka poptávky a nabídky,“ konstatoval Pokorný. Na otázku, zda se bude firma řídit nejvyšší nabídkou, ale jednoznačně neodpověděl. „Pro nás je důležité dojít k nějaké dohodě,“ řekl jen.

Ať ve vybydleném průmyslovém areálu vyroste cokoliv, podle vedoucího dopravního inspektorátu břeclavské policie Jiřího Macha to bude znamenat další zhoršení dopravy na hlavním silničním tahu z Poštorné do Břeclavi. „Problémy jsou teď velké, pak budou ještě větší. Každou chvíli u benzinky Agip musíme řídit provoz,“ zdůraznil Mach.

Zatím podle svých slov neviděl žádné cílené dopravní projekty či vyhodnocení dopadu na tuto křižovatku. „Vím o návrhu do budoucna, že by se měla upravovat, ale v souvislosti s Tranzou jen vnímám něco z okolí, na stole nic konkrétního nemám,“ uvedl.

Piškula ale mluví o tom, že už existuje plán na přestavbu křižovatky. „Bude tam odbočovací pruh, což vyřeší investor, který na panské louce bude stavět hobby market,“ sdělil starosta. Projekt úpravy křižovatky počítá i s vyřešením dopravy směrem k průmyslovému areálu.

Piškula říká, že na další zahuštění dopravy nemají vliv obchodní domy. „Veškeré další bydlení, které vznikne na jakémkoliv místě v Břeclavi, dopravu komplikuje,“ je přesvědčen.