Třiadvacetiletá Adéla Osičková pravidelně nasedá u vlakového nádraží v Podivíně do autobusu mířícího do Velkých Bílovic. Od nového roku bude mít větší šanci, že tuto trasu projede s dopravcem, pro kterého jsou typické žlutomodré barvy. V pětimiliardové soutěži o linky Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje oblasti Jihovýchod získala společnost Bors Břeclav, mezi jinými, i oblast Podivín Hodonín Čejč.

„Soutěž na zabezpečení veřejné dopravy provázel velký zájem dopravců z celé republiky. S výsledkem jsem spokojený. Počet autobusů a řidičů zůstává minimálně na dalších deset let stejný," sdělil ve středu generální ředitel břeclavského dopravního podniku František Zugar.

V tendru podávalo nabídku celkem devatenáct dopravců. „Nedochází sice k žádnému rozšiřování a nárůstu výkonů, ale udrželi jsme rozsah těch stávajících, což byl náš cíl," potvrdil ředitel divize osobní dopravy Borsu Petr Kužma.

Po letech bude břeclavská firma se svými spoji dominovat na trase mezi Podivínem a Hodonínem. „Získali jsme ji místo současného dopravce ČSAD Hodonín. Naopak jsme ztratili spoje v okolí Velkých Pavlovic, které získal dopravce z Vyškova. V obou případech rozhodovala nabízená cena za kilometr," uvedl Zugar.

Kromě Velkých Pavlovic ztratil Bors pozici hlavního dopravce rovněž v Ladné. Podle Kužmy skončil v soutěži o něj druhý. „Záleží spíš na ceně jízdného, než na dopravci," nevadí ale změny Osičkové.

Čísla zůstávají

Každá oblast je podle ředitele Borsu velmi specifická a všichni dopravci pečlivě zvažovali možnou cenu. „My jsme navrhovali jen to, co dokážeme naplnit a takovou cenu, která zajistí prosperitu naší společnosti," dodal Zugar.

Důležitá otázka: Co budou změny znamenat pro cestující? Podle Zugara se nemusí ničeho obávat, soutěží nebudou dotčení. „Po pravidelných prosincových změnách jízdních řádů se pouze na některých spojích objeví autobus jiného dopravce, než byli lidé zvyklí. Čísla linek zůstávají beze změn. Naší povinností je po celou dobu platnosti smlouvy zajistit bezproblémové obsloužení všech vysoutěžených spojů," ubezpečil ředitel společnosti Bors.

Důležitější než samotné logo na boku autobusu je například pro Adama Pálku z Moravského Žižkova pohodlí při cestě. „Je mně opravdu jedno, zda na té či oné trase pojedu v autobusu Borsu nebo ČSAD. Autobusy má ale podle mě lepší Bors. Jsou prostornější a čistější," ohodnotil je mladý muž.

Milionová investice

Pro cestující mají v Borsu dobrou zprávu v podobě patnácti nových nízkopodlažních autobusů. „Objednali jsme je na základě výběrového řízení z června letošního roku. Do provozu je zařadíme dle podmínek soutěže ihned po dodání výrobcem. Předpokládáme, že to bude na přelomu roku," informoval Zugar.

Společně s odbavovacími a informačními systémy jde o investici za více než 55 milionů korun.