Zdvojnásobit prodej nafukovacích lodí chce vedení společnosti Gumotex v následujících měsících. Jeden z největších zaměstnavatelů na Břeclavsku hodlá do výroby lodí, ale i dalších věcí, jako jsou například matrace, vložit zhruba 140 milionů korun.

Menší část peněz jde na linku potřebnou k výrobě matrací. „Linka je dva týdny na místě určení a nyní probíhá finální fáze její kompletace a provozní zkoušky. Měli bychom ji spustit v říjnu," oznámil Břeclavskému deníku obchodní a marketingový ředitel společnosti Tomáš Bičák.

Zatímco jedna nová linka je v přípravě k práci, v plánech pro příští rok je koupě další. Za 120 milionů. Podle Bičáka jde o nejmodernější zařízení svého druhu. Marketingová manažerka Jana Caltíková přikývla: „Vysíláme jasný signál o úspěšném růstu, stabilním zázemí a jasných předsevzetích, které v blízké budoucnosti plánujeme naplňovat," uvedla Caltíková. Vedení společnosti zaznamenalo rekordní tržby a počty prodaných kusů nafukovacích lodí a výrobků, které využívají záchranáři. Přesto plánuje počet prodaných kusů ještě navýšit.Nové logo Gumotexu.

Šéf břeclavské pobočky úřadu práce Lubomír Marko zprávy o plánech vítá. „Je to dobrý signál, že bude zajištěná výroba a lidé budou mít zaměstnání. To je dobře pro celý region," reagoval Marko.

V současné době dává Gumotex práci asi 650 lidem. „Abych řekl pravdu, nezaznamenal jsem větší nárůst nebo úbytek zaměstnanců. Řekl bych, že se tam s nimi pracuje dlouhodobě. Výkyvy nejsou. Když propouští, tak postupně a některé berou zase zpátky, záleží na počtu zakázek," komentoval Marko situaci.

Kromě dalších modelů lodí se Gumotex pochlubil také novou matrací, která má překonat dosavadní očekávání. „Pro začátek jsme si vybrali menší slovenský trh, ale plány jsou obrovské," nezastíral Bičák.

Pomoci by k tomu měla také změna loga. „Získalo výrazně modernější písmo a systém barevného odlišení jednotlivých divizí," podotkla Caltíková.

Úvodní znak vznikl v polovině devadesátých let. „Stalo se tak rukou tehdejšího zaměstnance propagační dílny, později uznávaného umělce Cyrila Urbana, při příležitosti vzniku samostatného podniku. Symbolem značky bylo písmeno G, jehož podoba se stala základem celého loga," pokračovala Caltíková.

Gumotex je nástupnickou firmou podniku, který v Břeclavi fungoval ve výrobě ochranných oděvů z opryžovaného textilu. Psal se rok 1950. O dva roky později se stal závod samostatnou společností. V současné době má obrat okolo dvou miliard korun.