„Pro novou linku v Londýně dodáme 107 těžkých eskalátorů, zakázka potrvá do roku 2022," řekl Břeclavskému deníku ředitel Otisu Ladislav Zeman.

Pojízdné schody se v hlavním městě Anglie stanou součástí modernizované části metra a nové linky expresních příměstských vlaků. „Soutěžili jsme se světovými výrobci a Břeclav prokázala největší kvalitu. Hodnota zakázky je více než miliarda korun," pokračoval Zeman.

Zatímco eskalátory mířící do Londýna už ve výrobních halách Otisu vznikají, ty pro pro metro ve Stockholmu zatím nikoliv. Ve výsledku jich pro jednu stanici bude 44, pro druhou 21. „Zakázka má hodnotu zhruba půl miliardy. Navíc v budoucnu chystá investor další etapy, o které budeme samozřejmě také usilovat. Vytvořili opravdu hezké stanice a eskalátor je pro jejich fungování klíčový. Pokud by byl problémový, provoz stanice zkolabuje. Proto je pro ně důležitá kvalita, nechtějí kompromisy," zmínil ředitel.

O Otisu se v poslední době mluvilo v souvislosti s propouštěním zaměstnanců. Začátkem jara se vedení firmy rozloučilo s dvacítkou dělníků. Zeman ale teorie o ekonomických potížích odmítl. Jen nové projekty zaměstnají Otis na rok a půl.

„Je pravda, že jsme propustili dvacet lidí, ale jde pouze o tři procenta z celkových sedmi set zaměstnanců Otisu. Potřebovali jsme zlepšit produktivitu práce, což se nám podařilo. Musíme zůstat konkurenceschopní, protože řada jiných společnosti přesouvá výrobu za hranice, zejména do Asie," vysvětloval Zeman.

Podle ředitele břeclavské pobočky úřadu práce Lubomíra Marka není důvod k obavám. „Vím, že do jiných segmentů lidi zase nabírají. Nechci říct, že je to jedna ku jedné, ale jsou sektory, do nichž se snaží nové zaměstnance nabrat. Rapidní úbytek v Otisu není. Někteří ale také využívají nabídky benefitů pro dlouhodobé zaměstnance a volí odchod," sdělil Marko.

Mezi vyhledávanými posilami jsou momentálně vysokoškolsky vzdělaní. „Průběžně se poohlížíme například po konstrukčních inženýrech," přikývla personální ředitelka firmy Olga Zápecová.

Jedním z posledních kroků vedení je občasné omezení výroby na některých linkách. Důvodem je menší vytíženost. Děje se tak zejména v pátek. „Po domluvě to řešíme dovolenými. Je potřeba si je vybrat, protože velké zakázky nás zaměstnají dostatečně," dodal Zeman.