Podle staršího sládka Václava Dítěte se jedenáctistupňové pivo vyznačuje poněkud vyšší hořčinkou než je tomu u dvanáctky Kance. „Děláme toto pivo živé. Při výrobě používáme slad z ruční sladovny, výhradně žatecký chmel a vodu z Kančí obory. Dozrávat v tancích bude minimálně osmadvacet dní, počítáme však, že spíše přes třicet," sdělil Dítě.
A logo? Uzavření kruhu. Drobné upravení. Citlivá modernizace. Takto o něm hovořil člen správní rady pivovaru Jan Svoboda. „Nechtěli jsme výrazně zasahovat do jeho dřívější podoby i kvůli kontinuitě Podlužanu," uvedl Svoboda.
Pivní značku ochraňoval od roku 2008 podnikatel Zdeněk Balga. Že došlo k dohodě a Podlužan přejde pod Zámecký pivovar Břeclav, oznámili jeho zástupci na konci loňského roku.
Svoboda také okomentoval výsledky hospodaření pivovaru z prvního roku, desítku a dvanáctku představil loni v květnu. „Hodnotíme jej dobře. Vždy to ale může být lepší. S tržbami, jaké byly v prvním roce, jsme počítali. Očekáváme, že se v letošním a těch dalších zvednou," řekl Svoboda.
Napomoci tomu má právě i Podlužan. „Tato značka byla vždy pevně spjata s břeclavským regionem. Ani její znovuzrozená podoba nebude výjimkou. Distribuce nově uvařeného piva bude zaměřená na hospody, restaurace a prodejní síť v tomto regionu," zaznělo z pivovaru.
Kromě jižní Moravy se jeho zástupci chtějí s Podlužanem prosadit i na slovenském trhu, tak jako tomu bylo kdysi u jeho předchůdce.
Pivovar letos plánuje výstav 30 tisíc hektolitrů piva, tedy o polovinu více než v roce 2013. Počítá i se třemi speciály. V květnu se v Břeclavi uskuteční festival zámeckého pivovaru, na němž vystoupí několik předních slovenských a českých kapel.