Prach jsi a v prach se obrátíš. Přesně takový citát se nachází uprostřed citrónově žlutého letáku s uschlou květinou v rohu. Česká pojišťovna začala svým klientům rozesílat novou nabídku na zajištění důstojného odchodu a nákladů na pohřeb. Dostal ji do schránky se svým jménem a adresou i borkovanský starosta Karel Urban. Nejprve si myslel, že jde pouze o hloupý žert. Mýlil se.

„Překvapilo mě to, mám totiž po vážném úrazu. Chodím o berlích už pátý týden. První, co mě napadlo, bylo, kdo si dal takovou práci a rozlepil originální obálku pojišťovny a dělá si ze mě srandu. Myslel jsem, že to byl někdo z kamarádů,“ vyprávěl první dojmy po rozlepení obálky Urban.

Jak dodal, pomyslel si také, že by se mohlo jednat o nějaký netaktní a celkem drsný tah pohřební služby.

V obálce totiž nebyl žádný průvodní dopis, pouze papír s nabídkou. Přesto mu to nedalo a zavolal na jedno ze dvou uvedených čísel.

„Dovolal jsem se opravdu na přepážku do pojišťovny, i když pořád jsem tomu nevěřil. Řekli mi, že je to nový produkt od prvního listopadu, ale zatím mi víc povědět nemůžou,“ pokračoval Urban s tím, že i tak byl přesvědčený, že si někdo z jeho známých dal práci i se zajištěním telefonního čísla.

„Můžu potvrdit, že tento produkt připravujeme. Představovat jej budeme ale až v úterý na tiskové konferenci v Praze. Jde o novinku a jsme první pojišťovna, která to nabízí,“ reagoval na rozesílaný dopis mluvčí České pojišťovny Václav Bálek.

Více informací zatím prozradit nechtěl, vše se prý lidé dovědí až příští týden. Byl také překvapený, že redakce Břeclavského deníku tento leták již viděla.
„Pokud pominu grafické zpracování dokumentu, nemohu uvěřit, že se tak prestižní pojišťovací ústav představuje zcela amatérsky pojatou reklamou. Obsahový, ale i morální a etický charakter je zcela nedůstojný jak České pojišťovny, tak jejích současných i budoucích klientů,“ reagoval jednatel reklamní agentury z Břeclavi Miroslav Straka.

Podle jeho slov je pro řadového občana taková forma dokonce nepochopitelná.

„Kdy uzavřu nabízený produkt? Je to pojistka na pohřeb? Pokud uzavřu nějakou pojistku, mám zajištěn pohřeb zdarma? Jestli je toto oficiální leták, je to, mírně řečeno, velmi laické a nedůstojné oslovení klienta Českou pojišťovnou,“ domníval se Straka.

Adresát Karel Urban je přesvědčený, že pokud by se dopis dostal do rukou někomu, kdo je třeba těžce nemocný, je to hodně netaktní. Stěžovat si ale prý nebude.

„Nepovažuji tu formu za nejvhodnější. Kdyby tam byla hlavička České pojišťovny a oslovení s nabídkou, tak to beru jako jejich nový produkt. Jenže leták přišel na citrónově žlutém papíře a ještě to vypadá jako parte,“ byl šokovaný způsobem představení.