VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vína v bedýnkách oslovila Prahu i Hodonínsko. Jsou kvalitní, míní odběratelé

Jižní Morava – Každý měsíc nová sada, navíc poznávání moravských vín v pohodlí svého bytu či domku, případně při zahradním grilování. Netradiční bedýnkový marketing za pět let zapustil pevné kořeny také u milovníků jihomoravského vína.

12.9.2017
SDÍLEJ:

Lidé na Hodonínsku mají poměrně velký zájem o bedýnky s vínem.Foto: Vinarte

Jedním z těch, kdo novinku vyzkoušeli, je osmašedesátiletý Zdeněk Horák z Kyjova. Vína v bedýnkách odebírá už pět let. „Tento typ marketingu se mi líbí hlavně proto, že vína jsou už předhodnocená zkušenými sommeliéry. Jsou vždy kvalitní, od různých dodavatelů, takže můžu poznávat i porovnávat. Často se v bedýnkách vyskytují má oblíbená suchá vína, což mi vyhovuje,“ řekl pravidelný odběratel boxů z města na Hodonínsku.

S myšlenkou přišla moravská společnost Vinarte před pěti lety. Netradiční marketing zabodoval nejvíc v Praze a ve velkých městech po celé České republice. „Překvapivě druhou největší skupinu členů Klubu Vinarte, kteří na tento typ marketingu slyší a tvoří pravidelné odběratele bedýnek s víny zajímavých rodinných vinařství, jsou zákazníci z jižní Moravy, respektive Hodonínska. A to i přesto, že si tady mohou dobrá vína koupit přímo od vinařů téměř na každém rohu,“ upozornila mediální zástupkyně společnosti Hana Raiskubová.

Jak dodal jednatel Vinarte Jan Winkler, vína v degustačních bedýnkách i s klubovým magazínem odebírají pravidelně téměř dva tisíce zákazníků. „Z jižní Moravy je z nich pětina,“ podotkl Winkler.

Firmě se daří rozšiřovat klientelu, i když odborníci na vinařský marketing úspěchu této strategie moc nevěřili. „Český a moravský konzument vína nerad experimentuje, podle marketingových průzkumů je spíše konzervativní. Nebude si tudíž objednávat produkt od vinaře, kterého nezná,“ myslel si před startem bedýnkového obchodu odborník na vinařský marketing Miloš Černohorský.

Jenže nová prodejní filozofie nakonec prorazila. „Jedinečný výběr vín od špičkových vinařů za degustační ceny, klubový magazín zdarma, pravidelné zásilky domů, bonusové lahve, speciální klubové nabídky a slevy, úspora času a domácí degustace. Na to zákazník rád slyší,“ uvedla sommeliérka Lenka Kovářová.

Do projektu se zapojila řada jihomoravských vinařství, mezi nimi i Skoupil z Velkých Bílovic na Břeclavsku. „Nám se tento typ marketingu velmi líbí. Vše je založené na momentu překvapení, do poslední chvíle totiž nevíte, co vám jako zákazníkovi přistane u dveří. Do rizika jde v tomto případě hlavně firma, aby neztratila klubové členy. Musí se hodně snažit, aby každá bedýnka byla pokaždé zajímavá,“ řekl Petr Skoupil.

Podobně tuto možnost prodeje vidí i v Rajhradském klášterním vinařství. „Zpočátku jsem tomu vůbec nevěřil. Jenže podařilo se jim mě přesvědčit, že i taková forma může mít úspěch a lidi bavit,“ řekl jednatel Rajhradského klášterního Jiří Ruibar.

Autor: Petr Turek

12.9.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Po nehodě tří aut na dálnici D2 u Velkých Němčic odvezly sanitky čtyři zraněné

Blanenský tatér Jiří Musil.
5

Impulsy k tetování jsou různé. Je načase zbavit se předsudků, říká tatér Musil

Svezení Populárem probudilo vášeň. Muzeum motorismu ročně navštíví 10 tisíc lidí

Znojmo – Starou stíhačku, parní lokomotivu a především desítky historických motocyklů, aut a rozmanitých strojů. To vše sesbíral a před vystavením obnovil majitel znojemského Muzea motorismu Jan Drozd. Návštěvníky do staré vodárny u znojemské přehrady láká už desátým rokem.

Nový polyfunkční dům nabídne zázemí pro lékaře. Opravy vyšly na 80 milionů

Miroslav – V minulosti do ní mířili dělníci a úředníci z bývalé Fruty, brzy ji začnou navštěvovat lidé se zdravotními problémy. Řeč je o zrekonstruované budově v centru Miroslavi na Znojemsku, kde za desítky milionů korun vznikl polyfunkční dům se soukromou stomatologickou klinikou.

Za nebývale drahá vejce může fipronilová aféra. Ceny klesnou až po Vánocích

Jižní Morava /INFOGRAFIKA/ – Na jedno vajíčko už pětikoruna nestačí. „Před třemi týdny jsme kupovali vajíčka za 2,90, nyní stojí 5,90 korun, což je strašné,“ srovnával Milan Budín z Miroslavi na Znojemsku. Podle předsedkyně Českomoravské drůbežářské unie Gabriely Dlouhé je zdražování vajec důsledkem fipronilové aféry.

Cena? Přibližně 46 milionů. Výtěžek z aukce přiblíží stavbu nového Betléma

Klobouky u Brna /VIDEO, REPORTÁŽ/ – Když jen trochu může, přijde Jarmila Hanáková skoro vždy. A nechybí ani dnes. Že se horlivě zapojí do aukční přetahované nečeká, ale… „Chci akci podpořit alespoň vstupným,“ říká ve chvíli, kdy se blíží sobotní šestá hodina podvečerní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT