Kdy jste si uvědomila, že se chcete věnovat výrobě kostýmů? Co bylo tím zlomem?
Tvorba oděvů mě provází celý život. Vystudování krejčovského řemesla a spojení počítačové grafiky s mým fantaskním světem mě dovedlo až k extravagantním kostýmům. Vše šlo tak přirozenou cestou. S přibývajícími zakázkami jsem se nebála „přitvrzovat“ v odvážnějším designu kostým. Jako určitý zlom dodnes vnímám tvorbu světelných kostýmů pro skupinu Pyroterra, kdy jsem měla volné ruce v návrzích, výrobě, výběru materiálu – zkrátka ve všem, v čem by měl návrhář mít hlavní slovo, a výsledek je dodnes funkční a úspěšný.

Když vymýšlíte nový kostým, kde hledáte inspiraci? Jak to celé probíhá? Předpokládám, že od nákresu po výrobu vše ovládáte, ale máte po ruce také svůj tým…
Ano, za mě správný oděvní návrhář má mít znalost o celém procesu. Od znalosti, jak uchopit koncept na konkrétní potřebu zákazníka, přes všechny odborné meziprocesy (znalost materiálů, technologií, střihů, grafického placementu) až po vhodnou prezentaci. Málokterý návrhář by bez svého týmu mohl růst a s ním i jeho značka. Svůj tým lidí si proto velmi pečlivě vybírám. Záleží mi na profesních zkušenostech, zodpovědnosti a lidském přístupu. Mám báječné kolegy.

Chris Hemsworth
Snažím se najít rovnováhu, říká hvězdný Thor Chris Hemsworth

Jak dlouho trvá výroba?
Vždy záleží na technické náročnosti. Umíme vytvořit kostým za noc, ale i za půl roku (pole dance kostým vs. sci-fi supervoják). Ale v průměru to bývá kolem jednoho měsíce.

Jaké technologie využíváte?
Ráda hledám nové postupy a propojení technologií. Určitě už počítám s 3D tiskem, oblíbila jsem si i lazerování či LEDizaci. Stále více mě baví různé zpracování plastů či odlévání silikonů. Proto vítám nové kontakty z těchto oblastí.

Existují nějaké limity, kdy jste si řekla, že tohle už opravdu nejde vyrobit?
Upřímně se musím zamyslet… Neřekla. Vždy věřím, že je nějaké řešení, jak danou věc vyrobit. Ode mě asi neuslyšíte „To nejde“, většinou najdu cestu, je to vždy otázka přístupu.

Vaše kostýmy jsou hodně futuristické, čerpáte inspiraci i v historii?
Při tvorbě technicky složitých a hlavně funkčních kostýmů zahrnujeme právě osvědčené postupy a střihy z historických oděvů. Dříve byla funkčnost hlavním záměrem jakéhokoli oblečení, proto se nebojíme inspirovat převážně technickým řešením z historie. Výtvarně tam ale inspiraci nehledám, nežádá-li to zakázka.

Kdo jsou vaši zákazníci? Kde všude můžou čtenáři vidět vaši práci?
Jsou to reklamní a produkční agentury, umělecké skupiny, zpěváci, tanečníci, stage performeři, ale také zakladatelé nových značek či naši fanoušci. Kostýmy od nás můžete vidět v mnoha reklamách (O2 Chytrá síť, Dermacol), videoklipech, filmech či tanečních a akrobatických show, výstavách, openinzích.

Klára Janečková
Spisovatelka Janečková: Knihy jsou jako moje děti. Nikdy nebudu sama

Trpíte profesní deformací? Hodnotíte kostýmy ve filmech, v televizi, během uměleckých vystoupení?
Určitě ano, a nedá se to zastavit. (smích)

Máte nějaký profesní sen?
Mám hned tři. Zaprvé – mít možnost odmítat zakázky, které se mi od samého začátku něčím nezdají. Upřednostňuji přátelskou komunikaci se zákazníky. Na nic si nehrát a otevřeně si vždy vše říci. Zadruhé pracovat v ateliéru 1 až 2 měsíce jen na jednom kusu unikátního kostýmu, jako třeba Marvelovští superhrdinové a podobně. A zatím poslední můj sen je vybudovat multifunkční prostor MIMO Space (už od školy mu pracovně říkám „Továrna“, protože miluji industriální místa). Takový moderní mini Barrandov, kde bude krejčovský ateliér, návrhářská dílna, 3D tiskárny, lasery, špinavá dílna na rekvizity, maskérské místo, silikonové odlévání, prostory pro semináře a spoustu dalšího. To je můj aktuálně nejsilnější sen.

Máte za sebou mnoho úspěšných projektů, na který jste nejvíc pyšná?
Úspěšnost projektů vnímám jako souhru více lidí a složek, kterou ne vždy mohu ovlivnit. Osobně řadím všechny zakázky na stejnou úroveň. Nerada bych některé projekty vyzdvihovala více, protože do každého jsem skutečně dala kus sebe a vše, co jsem mohla. Ráda bych ale zmínila, že na konci roku 2020 jsem slavnostně odstartovala novou unikátní pánskou módu. Inspiraci pro autorskou kolekci #BeTheHero jsem čerpala z japonské kultury, bojových umění, komiksových superhrdinů a science fiction. A dále mě aktuálně velmi těší spolupráce s UFC zápasníkem Jiřím „Denisou“ Procházkou.